ADS_State_Aid. Надання державних гарантій за зобов’язаннями вугледобувних підприємств

ADS_State_Aid. Надання державних гарантій за зобов’язаннями вугледобувних підприємств

Зміст допомоги: Надання державних гарантій за зобов’язаннями вугледобувних підприємств.

Обсяг: Чітко не визначено.

Передбачає надання державних гарантій за зобов’язаннями 5 вугледобувних підприємств у загальному обсязі понад 1,05 млрд грн.

Відповідно до умов надання гарантій, гарантії покривають 80% зобов’язань. Державна гарантія надається для забезпечення виконання 80 відсотків боргових зобов’язань позичальника.

При цьому, Розмір плати за надання державної гарантії, отриманої позичальником відповідно до зазначених умов, встановлюється на рівні 0,001% річних непогашеної суми запозичення.

Також встановлено, що на надання цих державних гарантій не поширюється дія постанови Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 № 131 “Про затвердження Положення про управління ризиками, пов’язаними з наданням державних гарантій, та розподіл таких ризиків між державою, кредиторами і позичальниками”.

Статус: Постановами КМУ від 23.05.2018 №№ 438, 439, 440, 441, 442, 443 затверджено Умови надання у 2018 році державних гарантій для забезпечення виконання боргових зобов’язань за кредитами (позиками), що залучаються п’ятьма державними вугледобувними підприємствами.

Надавач: Кабінет Міністрів України.

Отримувач(і):

  1. ДП “Львіввугілля”.
  2. ДП “Селидіввугілля”.
  3. ДП “Первомайськвугілля”.
  4. ДП “Торецьквугілля”.
  5. ДП “Шахта ім. М. С. Сургая”.

Ризики для конкуренції: Після 02.08.2017, надання нової державної допомоги без попереднього отримання рішення АМКУ про її допустимість для конкуренції заборонено Законом. Така допомога є незаконною. Незаконна державна допомога підлягає поверненню (підприємствами – отримувачами) у повному обсязі.

Як відомо, у сфері вугледобування сьогодні працюють як державні, так і приватні шахти.

Надання державної допомоги, яка надає невиправдані переваги для здійснення господарської діяльності одним учасникам ринку порівняно з іншими, спотворює конкуренцію та послаблює позицію конкурентів.

Крім того, відповідно до правил надання державної допомоги, які застосовуються в Європейському Союзі, та мають бути імплементовані в Україні, державна допомога в сфері вугледобування:

  • на відновлення платоспроможності та реструктуризацію – є забороненою;
  • на інші цілі, такі як дослідження, розробки та інновації, на захист довкілля, на навчання – все ще застосовуються в певних випадках;
  • є дозволеною лише у разі, якщо надається з метою полегшення закриття неконкурентоздатних шахт.

Рекомендовані публікації

Додати коментар