ADSтендер. Для постачання готової їжі не обов’язковий лікар-дієтолог

ADSтендер. Для постачання готової їжі не обов’язковий лікар-дієтолог

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «ХЕЛСІ СМАРТ ФУД», яке повідомляло, що Замовник – Київський міський клінічний ендокринологічний центр, порушив порядок проведення процедури закупівлі послуг з постачання готової їжі для харчування хворих.

Очікувана вартість – 2 024 000,00 грн.

Скаржник просив зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.

Скаржник повідомив, що додатком 2 тендерної документації передбачена наявність у штаті учасника лікаря-дієтолога та вважав, зазначену вимогу не лише дискримінаційною, але й незаконною.

За інформацією Скаржника, організація харчування хворих у лікувальних закладах державної та комунальної форми власності регулюється Порядком організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я та Інструкцією з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров’я, затвердженими наказом МОЗ від 29.10.2013 № 931.

Скаржник зауважив, що предмет закупівлі становлять саме кейтерингові послуги – послуги з постачання готової їжі для харчування хворих. До предмета закупівлі не входять медичні послуги, зокрема, щодо призначення хворим дієтичного харчування, його коригування та контролю.

Окрім іншого, Скаржник зазначив, що за змістом інструкції № 931 дієтичне харчування – це складова лікувального процесу, а відтак має назначатись та здійснюватися під контролем лікаря відповідного закладу охорони здоров’я; лікар-дієтолог бере участь у формуванні замовлення на харчування хворих, а відтак представляє замовника і не може входити до штату виконавця кейтерингових послуг. Тобто лікар-дієтолог чи інший лікар-спеціаліст, що здійснюватиме контроль за дієтичним харчуванням, має входити саме до штату відповідного закладу охорони здоров’я і підпорядковуватися його керівнику. На думку Скаржника, за таких умов наявність у штаті учасника лікаря-дієтолога не може бути кваліфікаційним критерієм, оскільки це суперечить чинному законодавству. Окрім того, у кейтерингових послугах обов’язки та відповідальність надавача послуг починаються після прийому замовлення, підготовленого закладом охорони здоров’я під керівництвом лікаря-дієтолога (іншого спеціально призначеного лікаря). І це вже не кажучи про те, що підприємства громадського харчування, якими є усі учасники подібних закупівель, не є закладами охорони здоров’я, не мають ліцензій на надання медичних послуг, а тому взагалі не можуть забезпечити наявність у штаті практикуючих лікарів. Саме тому жодним нормативно-правовим актом не передбачено входження до штату закладу громадського харчування (ресторанного господарства) лікаря-дієтолога.

За твердженням Скаржника, з урахуванням викладеного у скарзі, вимога щодо наявності у штаті учасника лікаря-дієтолога не відповідає чинному законодавству та суті предмета закупівлі і є дискримінаційною.

Замовник зазначив, що невід’ємною складовою лікувального процесу є лікувальне харчування хворого, та повідомив, що у його штаті відсутній лікар-дієтолог.

Також Замовник повідомив, що саме лікар-дієтолог надає консультативну допомогу з питань харчування хворим із різноманітними захворюваннями у закладах охорони здоров’я, бере участь у науково-методичній організації забезпечення хворих харчуванням, адекватним за якістю, енергетичною та харчовою цінністю, надає медичне обґрунтування застосування лікувального, достатнього і збалансованого харчування у закладах охорони здоров’я, втілює сучасні наукові знання з дієтології, які відповідають принципам доказової медицини, практичні рекомендації щодо харчування з метою зниження рівня захворювань, спричинених нездоровим харчуванням, покращення якості та подовження тривалості життя.

Замовник зауважив, що йому вкрай необхідно, щоб учасник процедури закупівлі мав у своєму штаті лікаря-дієтолога. Та звернув увагу, що передбачив наявність лікаря-дієтолога не лише виключно в штаті учасника, а додатково зазначив можливість надати трудовий договір.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 2847-р/пк-пз від 28.03.2018)

Додаток 2 тендерної документації містить кваліфікаційні критерії та перелік документів, необхідних для оцінки відповідності учасників кваліфікаційним критеріям. Відповідно до пункту 2 цього додатку обов’язково в штаті наявність (або трудовий договір) лікаря-дієтолога, надати підтвердження (трудовий договір, сертифікат спеціаліста).

Замовник не довів та документально не підтвердив, враховуючи предмет закупівлі, необхідність встановлення вимоги щодо обов’язковості наявності лікаря-дієтолога саме у штаті підприємства учасника (або за трудовим договором).

Встановлення зазначеної вимоги тендерної документації обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими, які мають саме у своєму штаті лікаря-дієтолога або трудовий договір з ним, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників, зокрема, Скаржника.

Дії Замовника в частині встановлення наведеної вище вимоги порушують принцип здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Враховуючи наведене, Колегія АМКУ зобов’язала Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації.

Рекомендовані публікації

Додати коментар