ADSтендер. Довідка повинна містити підтвердження

ADSтендер. Довідка повинна містити підтвердження

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «ТРЕЙДВЕСТ ЛТД», яке повідомляло, що Замовник – АТ «Українська залізниця» в особі філії «Рефрижераторна вагонна компанія», порушив порядок проведення процедури закупівлі пральних машин (2 шт.).

Очікувана вартість – 285 760,00 грн.

Скаржник не погоджувався з рішенням Замовника щодо визначення ТОВ «Промкомплектмонтаж» Переможцем процедури закупівлі.

Скаржник повідомив, що ТОВ «Промкомплектмонтаж» у складі тендерної пропозиції надало довідку, яка не містить підтвердження за пунктом 1 та пунктом 7 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

Замовник по суті скарги зазначив, що пунктом 3 статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої вказаної статті. На думку Замовника, Скаржник не довів факту невідповідності довідки про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі, наданої Переможцем.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 13684-р/пк-пз від 25.09.2019)

Відповідно до розділу 2 тендерної документації тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися, зокрема, з документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, встановленими статтею 16, та вимогам, встановленими статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до додатку 1 тендерної документації учасник повинен надати довідку в довільній формі про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі.

Відповідно до пунктів 1,7 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо, зокрема:

  • він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
  • тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з членом (членами) тендерного комітету, уповноваженою особою (особами) замовника. Відповідно до частини третьої статті 17 Закону Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті.

У складі тендерної пропозиції ТОВ «Промкомплектмонтаж» міститься довідка про відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі. Проте, в цій довідці відсутня інформація щодо підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція ТОВ «Промкомплектмонтаж» не відповідала умовам тендерної документації в цій частині та мала бути відхилена Замовником.

Таким чином, Колегія АМКУ зобов’язала Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Промкомплектмонтаж» Переможцем процедури закупівлі.

Рекомендовані публікації

Додати коментар