ADSтендер. Інформація про ціну була розкрита завчасно

ADSтендер. Інформація про ціну була розкрита завчасно

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «Нафтотрейд Ресурс», яке повідомляло, що Замовник – ПрАТ «АК «Київводоканал», порушив порядок проведення процедури закупівлі нафти і дистилятів, (рідинне паливо по смарт-карткам).

Очікувана вартість – 401 837 569,20 грн.

Окрім іншого, Скаржник повідомив, що ПП «ОККО КОНТРАКТ» завантажило до електронної системи закупівель файл, який містить документ «Тендерна пропозиція» (цінова), в якому цим учасником вказані ціни на запропоновані ним до закупівлі «бензин PULLS-95; бензин А-92; бензин А-95; дизпаливо арктичне ДП-Арк-Євро-5 В0; дизпаливо ДП». Зазначений документ та ціни є доступним для перегляду будь-якою особою. Скаржник зауважив, що до розкриття тендерних пропозицій інформація щодо ціни ПП «ОККО КОНТРАКТ» є доступною, зокрема, всім учасникам та Замовнику процедури закупівлі.

Скаржник зазначив, що Замовником допущені порушення, передбачені, у тому числі, статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі», які неможливо виправити на цьому етапі проведення процедури закупівлі.

Замовник повідомив, що у зв’язку з тим, що зазначення учасниками цінових показників у тендерній пропозиції, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 133 тисяч євро, не впливає на зміст та розгляд тендерних пропозицій для встановлення їх відповідності/невідповідності, в тому числі – технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації, до формальної (несуттєвої) помилки було віднесено саме зазначення учасником цінових показників у тендерній пропозиції.

Замовник зауважив, що вказання учасниками цінових показників у тендерній пропозиції також може бути не остаточним та не може бути прийнятим до уваги ані Замовника, ані іншими учасниками, оскільки цінові показники можуть бути змінені за результатами аукціону.

Як стверджував Замовник, з метою невідхилення учасників на підставі, яка не впливає на розгляд тендерних пропозицій, та у зв’язку з тим, що вказана вартість може бути змінена Замовником, в тому числі – зазначення учасником цінових показників у тендерній пропозиції, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 133 тисячі євро, це віднесено до формальних (несуттєвих) помилок, які пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 3204-р/пк-пз від 05.04.2018)

Відповідно до розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, відповідно до умов цієї тендерної документації, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме зазначення учасником цінових показників в тендерній пропозиції, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 133 тисяч євро.

Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.

Оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднено у відповідності до норм частини четвертої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (очікувана вартість процедури закупівлі перевищує 133 тисячі євро).

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, Замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.

Визначення формальних помилок у тендерній документації наведено в розділі «Оцінка тендерної пропозиції», у свою чергу, зазначення ціни у тендерній пропозиції до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій не може вважатись формальною помилкою в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».

У складі тендерної пропозиції ПП «ОККО КОНТРАКТ» у файлі міститься форма тендерна пропозиція, в якій зазначена ціна.

Відповідно до статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, вказаних в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.

Тендерна документація не містила можливість відхилення тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі з наведеної вище підстави. За таких умов до розкриття тендерних пропозицій інформація щодо ціни вказаного учасника є доступною всім учасникам та Замовнику процедури закупівлі.

Враховуючи наведене, розкриття тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі в частині інформації про ціну на етапі, коли розкривається лише частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».

Колегія АМКУ встановила, що у ході проведення процедури закупівлі допущені порушення, які на час прийняття рішення усунути неможливо. Тому було зобов’язано ПрАТ «АК «Київводоканал» відмінити процедуру закупівлі.

Рекомендовані публікації

Додати коментар