ADSтендер. Виробник був відсутній в санкціонному списку, тому Колегія АМКУ і відмовила скаржнику

ADSтендер. Виробник був відсутній в санкціонному списку, тому Колегія АМКУ і відмовила скаржнику

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «Оптіматрейдінг», яке повідомляло, що Замовник – Національна дитяча спеціалізована лікарня «Охматдит» МОЗ України, порушив порядок проведення процедури закупівлі медичних матеріалів: лот 1- контейнер для забору крові з розчином антикоагулянту ЦФДФ-1 подвійний – 350/300; лот 2 – фільтр приліжковий для видалення лейкоцитів з еритроцитів; лот 3 – фільтр для переливання крові, з вільним протіканням рідини.

Очікувана вартість – 439 550,00 грн.

Скаржник повідомив про порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі за лотом № 3 та просив зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури ТОВ «Ледум».

Скаржник повідомляв, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій Замовник визначив переможцем за лотом № 3 – ТОВ «Ледум», із запропонованим ним товаром «Пристрій для переливання крові з мікрофільтром одноразового використання стерильний ГІК 23-01 – «Интероко» виробництва ЗАТ «Научно-производственное предприятие «Интероко», Російська Федерація.

Але відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.09.2014 № 829-р заборонено здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб – резидентів Російської Федерації державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності Російської Федерації, а також у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з Російської Федерації, крім випадків, коли заміщення таких предметів закупівлі іншими неможливе, що підтверджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі.

Скаржник наголосив, що відповідно до статті 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання.

Скаржник зазначив, що купівля російського товару може в подальшому стати причиною того, що при поставці товару можливе виникнення перебою з урахуванням загострення політичних відносин та воєнної агресії з боку Російської Федерації.

Також Скаржник зазначив, що з метою правової протидії агресору Верховною Радою України також був прийнятий Закон України «Про санкції», яким визначено механізм впровадження спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів щодо Російської Федерації. На виконання зазначеного Закону України «Про санкції» Кабінет Міністрів України видав розпорядження від 11.09.2014 № 829-р «Про пропозиції щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмеження кальних заходів» саме у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації.

Скаржник вважає, що відповідно до чинного законодавства України акцептування пропозиції Учасника – ТОВ «Ледум», що запропонував російський товар, суперечить діючому законодавству.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 7880-р/пк-пз від 08.11.2017)

Відповідно до частини третьої статті 5 Закону України «Про санкції» рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо окремих іноземних юридичних осіб, юридичних осіб, які знаходяться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб’єктів, які здійснюють терористичну діяльність (персональні санкції), передбачених пунктами 1- 21, 23-25 частини першої статті 4 цього Закону, приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України. Відповідне рішення набирає чинності з моменту видання указу Президента України і є обов’язковим до виконання.

Указом Президента України від 28.04.2017 № 133/2017 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), в додатках якого міститься перелік фізичних та юридичних осіб, до яких застосовуються обмежувальні заходи (санкції).

На засіданні Колегії АМКУ, представник Скаржника підтвердив, що ЗАТ «Интероко» відсутнє у списку юридичних осіб, до яких застосовуються санкції.

Скаржник не довів, що Радою національної безпеки і оборони України було прийняте рішення щодо застосування санкцій стосовно ЗАТ «Интероко».

Таким чином Орган оскарження відмовив в задоволенні скарги ТОВ «Оптіматрейдінг».

Рекомендовані публікації

Додати коментар