ADSтендер. Меню переможця не відповідало нормам харчування у дошкільних навчальних закладах

ADSтендер. Меню переможця не відповідало нормам харчування у дошкільних навчальних закладах

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «Ліра», яке повідомляло, що Замовник – Відділ освіти Павлоградської міської ради, порушив порядок проведення процедури закупівлі послуги з організації гарячого харчування учнів в загальноосвітніх школах та дітей дошкільного віку в навчально-виховному комплексі №14.

Очікувана вартість – 579 351,15 грн.

Скаржник просив зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «Контракт Продрезерв 5».

Скаржник зауважив, що Замовник не надав до тендерної документації свого меню, а передбачив цей обов’язок для учасників, зазначивши при цьому, що надане меню повинно забезпечити виконання прописаних у документації норм, тобто ця умова є обов’язковою та такою, що повинна виконуватись учасником з метою подальшого забезпечення якісним харчуванням дітей.

Надане ТОВ «Контракт Продрезерв 5» меню не відповідає затвердженим 100%-им нормам харчування у дошкільних навчальних закладах.

Наприклад, в меню відсутні такі обов’язкові позиції:

– соки, кава, какао (гарячі напої представлені тільки чаєм), киселі;

– фрукти та соки;

– сир кисломолочний;

– яйця курячі;

– із м’ясних продуктів використано тільки куряче м’ясо (яловичина, свинина відсутні), та ін.

Із основних харчових продуктів, поживна кількість яких є необхідною складовою частиною для розвитку дитини, виконання норм від встановленої норми складає: яйця 30%; молоко 14,6%; сир твердий 22%; м’ясо, птиця 35,4%; риба, рибопродукти 24% та інші.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 7893-р/пк-пз від 09.11.2017)

Інформація щодо необхідних технічних, якісних, кількісних та інших вимог до предмета закупівлі зазначена у додатку 4 тендерної документації.

Додаток 4 тендерної документації містить технічні вимоги до предмета закупівлі, відповідно до яких учасник в складі своєї пропозиції повинен надати примірне двотижневе меню, яке забезпечить виконання натуральних норм харчування дітей та учнів відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»:

– для дітей віком до 6-ти років (сніданок, обід, вечеря);

– для дітей віком від 6-ти і старше років (сніданок).

Додатком 7 зазначеної Постанови передбачено норми харчування у загальноосвітніх навчальних закладах для одноразового харчування учнів наступних вікових груп:

– від 6 до 10;

– від 10 і старше.

Зокрема, додатком 7 зазначеної Постанови передбачено норми, зокрема, для наступних найменувань продуктів: фрукти, соки; фрукти сушені; молоко та кисломолочні продукти; сир кисломолочний.

У складі тендерної пропозиції ТОВ «Контракт Продрезерв 5» міститься примірне двотижневе меню для дітей дошкільного відділення № 14 на 2017 рік та орієнтовне меню сніданків для харчування учнів 1-11 класів пільгової категорії загальноосвітніх шкіл м. Павлограду.

Проте, надане меню не свідчить про забезпечення виконання натуральних норм харчування учнів 1-11 класів, зокрема, щодо фруктів, соків; фруктів сушених; молока та кисломолочних продуктів.

Враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція ТОВ «Контракт Продрезерв» не відповідала умовам тендерної документації

Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «Контракт Продрезерв 5», Замовник порушив вимоги частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою замовник відхиляє тендерну пропозицію, зокрема, у разі, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.

Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, недискримінація учасників.

Орган оскарження зобов’язав Замовника скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «Контракт Продрезерв 5».

Рекомендовані публікації

Додати коментар