ADSтендер. Не всі бажаючі можуть взяти участь у закупівлі фармацевтичної продукції

ADSтендер. Не всі бажаючі можуть взяти участь у закупівлі фармацевтичної продукції

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «Тева Україна», яке повідомляло, що Замовник – комунальний заклад Київської обласної ради «Київський обласний онкологічний диспансер», порушив порядок проведення процедури закупівлі фармацевтичної продукції.

Очікувана вартість – 5 500 000,00 грн.

Скаржник просив зобов’язати Замовника усунути всі дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства, а саме шляхом внесення змін до тендерної документації.

За твердженням Скаржника, умова тендерної документації щодо об’єднання в один загальний предмет закупівлі 16 лікарських засобів є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.

Скаржник зазначив, що він не має можливості забезпечити наявність всіх лікарських засобів, які теоретично та практично можуть становити предмет публічних закупівель.

Як стверджував Скаржник, що об’єднавши у предметі закупівлі 16 найменувань різних лікарських засобів, Замовник обмежив коло учасників тільки тими, які зможуть запропонувати лікарські препарати одразу по всім позиціям.

Також Скаржник зазначив, що згідно до додатку 2 тендерної документації лікарські засоби з міжнародною непатентованою назвою «Ритуксимаб» повинні мати показання для застосовування при неходжкінській лімфомі та хронічній лімфоїдній лейкемії. Цьому критерію відповідають лише два лікарські засоби виробництва швейцарської компанії.

Скаржник повідомив, що не має договірних відносин з іншими виробниками лікарських засобів, окрім тих, що входять до групи Teva (афілійовані особи).

Замовник у своїх поясненнях вказав, що визначення предмета закупівлі жодним чином не обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та не призводять до дискримінації учасників або до порушення інших принципів здійснення публічних закупівель.

За твердженням Замовника, за кожною позицією предмета закупівлі в Україні зареєстровано щонайменше товари двох виробників. Також, у додатку 3 тендерної документації зазначено, що у разі наявності в технічній частині посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, джерело походження або виробника – читати з виразом «або еквівалент».

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 1237-р/пк-пз від 12.02.2018)

Предмет закупівлі товарів і послуг визначається Замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.

Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого – десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.

При цьому Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.

Відповідно до тендерної документації предметом закупівлі є «33600000-6 Фармацевтична продукція (Бендамустин, Вінорелбін, Ібандронова кислота, Іринотекан, Кальцію фолінат, Капецитабін, Карбоплатин, Пеметрексед, Ритуксимаб, Трастузумаб, Флуороурацил)».

На засіданні Колегії представник Замовника зазначив, що всім у сукупності позиціям предмета закупівлі не відповідає продукція двох виробників.

Отже, Замовник не довів необхідність встановлення вказаних вимог саме в редакції, наведеній у тендерній документації, та документально не підтвердив, що зазначеним вимогам до предмета закупівлі в сукупності відповідає продукція щонайменше двох виробників.

Таким чином Орган оскарження зобов’язав Замовника внести зміни до тендерної документації.

Рекомендовані публікації

Додати коментар