ADSтендер. Орган оскарження визнав вимоги замовника дискримінаційними

ADSтендер. Орган оскарження визнав вимоги замовника дискримінаційними

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «Ф.А.Д.» зі скаргою щодо встановлення, Замовником – Відділом освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради, дискримінаційних вимог у тендерній документації по закупівлі продукції борошномельно-круп’яної промисловості: лот 1-борошно пшеничне, лот 2-продукція із зерна зернових культур.

Очікувана вартість – 443 420,00 грн.

Скаржник просив орган оскарження зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації.

Оскаржувались такі вимоги:

  1. Замовник у тендерній документації вимагає акт обстеження стосовно зберігання предмета закупівлі виданий не раніше 01.07.2017 року. Скаржник повідомив, що такі акти діють до того моменту, доки з будь-яких законних підстав не буде офіційно скасований Уповноваженим на те органом.

Разом з тим, Скаржник у вересні вже оскаржував зазначену вимогу в документації і рішенням Колегії АМКУ від 19.09.2017 було зобов’язано Замовника внести відповідні зміни в цій частині.

На виконання зазначеного рішення Замовник змінив вимогу з «Акт обстеження наданий Уповноваженим органом (службою) стосовно зберігання предмета закупівлі вказаних приміщень – датованого ІІ півріччям 2017р.» на «Акт обстеження складських приміщень, стосовно умов зберігання відповідно до санітарних правил та норм – предмета закупівлі, виданий Уповноваженим органом (службою) – датованого не раніше 01.07.2017».

Скаржник наголошує, що законодавством не передбачено, що підприємства повинні раз на півріччя отримувати нові акти обстеження стосовно зберігання предмета закупівлі, до того ж їх оформлення потребує досить тривалого часу. Учасник не міг передбачити, що Замовник буде вимагати акт, що отриманий, не раніше встановленої дати, тому Скаржник не подавав документи на отримання нового акту обстеження. Дію цього акту можна перевірити у відповідному органі, в якому він отримувався. Правові підстави для повторного обстеження об’єкту відсутні.

Замовник у своїх поясненнях зазначив, що згідно з частиною другою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом – вимога Замовника в тендерній документації стосовно наявності акту обстеження складських приміщень та матеріально-технічної бази, з метою перевірки Уповноваженим органом умов та санітарних правил зберігання продуктів харчування, що постачаються в заклади освіти для харчування дітей, який видається на безоплатній основі для учасників закупівель та в короткостроковий період, з метою недопущення масових харчових отруєнь в дитячих закладах, саме це і є правом Замовника.

  1. Скаржник зазначає, що у попередній скарзі ним також повідомлялось, що у проекті договору не зазначено, чи буде у випадку дострокового розірвання повернуто постачальнику забезпечення договору, що передбачається у розділі 5 пункті 4 документації. Також невказаний механізм встановлення тих чи інших порушень зобов’язань за договором (як буде встановлюватись факт того, що постачальник не надав документального підтвердження на якість та безпеку товару, чи як буде встановлюватись, що постачальником завезено неякісний товар, якими саме документами це фіксується, хто складає ці документи та хто їх має право підписувати, у присутності яких представників має бути складений той чи інший документ, що підтверджує порушення зобов’язань за договором).

Колегія АМКУ зобов’язала в рішенні від 19.09.2017 Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині.

Натомість, Замовник публікує документацію зі змінами та у проекті договору зазначає ті ж самі підстави, без будь-якої конкретизації яким саме чином буде визначатись встановлення факту несвоєчасного, неякісного чи неповного постачання продукції.

В своїх поясненнях Замовник зазначає, що відповідно до п.6.4.3. розділу 6 проекту договору «Постачальник має право достроково розірвати цей договір, повідомивши про це Замовника у строк не пізніше ніж 30 днів». Крім цього, обов’язком Замовника є визначати факт несвоєчасного або неякісного та неповного постачання продуктів харчування (предмету закупівлі) для дітей – підтверджується наявністю нормативних документів (Закону України «Про дитяче харчування», Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів». Тому, у випадку перемоги Скаржника та укладання договору про закупівлю, при належному виконанні всіх умов договору – жодних втрат зі сторони Скаржника понесено не буде.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 7281-р/пк-пз від 17.10.2017)

  1. Додатком 3 документації вимагається акт обстеження складських приміщень, стосовно умов зберігання відповідно до санітарних правил та норм – предмета закупівлі, виданий Уповноваженим органом (службою) – датованого не раніше 01.07.2017 (у разі оренди приміщення – із зазначенням в акті кількості орендованої площі для умов зберігання предмету закупівлі у м.кв.), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги Документації.

Таку вимогу можуть виконати лише суб’єкти господарювання, які мають акти, видані не раніше 01.07.2017, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.

Такі дії Замовника порушують принципи, встановлені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принцип недискримінації учасників.

Враховуючи наведене, Замовник повинен внести зміни до документації в цій частині.

  1. Згідно з пунктом 6.2.1 проекту договору Замовник має право ініціювати дострокове розірвання договору у разі невиконання зобов’язань учасником (за наявністю претензій або інших документально підтверджуючих документів тощо), повідомивши його про це у строк до 7 робочих днів, автоматично знімаючи юридичні зобов’язання в органах державної казначейської служби, у разі:

– постачання неякісної продовольчої сировини, продуктів харчування;

– несвоєчасного постачання продукції (порушення графіку завозу);

– ненадання документального підтвердження про якість та безпеку продовольчої сировини, продуктів харчування.

Під час розгляду попередньої скарги було встановлено, що тендерна документація не містить конкретизації, яким чином буде визначатись встановлення факту несвоєчасного, неякісного чи неповного постачання продукції. Тому, було зобов’язано Замовника внести зміни в цій частині.

Замовник не усунув зазначені невідповідності, а отже порушив вимоги частини дванадцятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».

Орган оскарження задовольнив скаргу ТОВ «Ф.А.Д.».

Разом з тим повідомляємо, що як свідчить інформація в системі публічних закупівель, Замовник 23.10.2017 прийняв рішення відмінити процедуру закупівель, та зазначив причиною відміни – виконання рішення від 17.10.2017 № 7281-р/пк-пз.

Рекомендовані публікації

Додати коментар