ADSтендер. Переможець не мав ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі

ADSтендер. Переможець не мав ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «ВОГ КАРД», яке повідомляло, що Замовник – Автобаза Управління справами Апарату Верховної Ради України, порушив порядок проведення процедури закупівлі палива дизельного підвищеної якості – Євро (бланки-дозволи) 30000 літр.

Очікувана вартість – 893 700,00 грн.

Скаржник не погоджувався з рішенням Замовника щодо визначення ПП «ОККО КОНТРАКТ» Переможцем процедури закупівлі.

Окрім іншого Скаржник повідомив, що у складі тендерної пропозиції Переможця надано ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, що видані ТОВ «ОККО-СХІД» та ТОВ «ОККО-РІТЕЙЛ», що не є учасниками процедури закупівлі у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». ПП «ОККО КОНТРАКТ» у складі тендерної пропозиції також надало довідку «Лист про наявність ліцензії», в якій повідомляє, що має ліцензію на оптову торгівлю пальним. Проте, цей лист не містить жодного обґрунтування щодо відсутності ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.

При цьому тендерна пропозиція Переможця не містить окремої довідки з обґрунтуванням відсутності документу, передбаченого вимогами цієї документації, зокрема ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, видана учаснику, що не відповідає вимогам тендерної документації.

Замовник у своїх поясненнях зазначив, що мережу АЗК (АЗС), що працюють під брендом «ОККО», – експлуатують ТОВ «ОККО-СХІД» та ТОВ «ОККО-РІТЕЙЛ», котрі, згідно з чинним законодавством України, є розпорядником акцизних складів, що підтверджується відповідними ліцензіями. Між ПП «ОККО КОНТРАКТ» і ТОВ «ОККО-СХІД» укладено договір про надання послуг. Відповідно до умов договору на об’єктах АЗК (АЗС), що працюють під брендом «ОККО» виконавцями здійснюється приймання бланків-дозволів (талонів), паливних карток, смарт карток із логотипом «ОККО», емітентом яких є ПП «ОККО КОНТРАКТ» та здійснюється відпуск пального за ними. ПП «ОККО КОНТРАКТ» придбаває пальне оптовими партіями та в подальшому здійснює його реалізацію іншим споживачам.

Замовник зауважив, що в розумінні положень статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» – є юридичною особою, яка здійснює оптовий продаж пального, що підтверджується відповідною ліцензією та не здійснює роздрібної торгівлі на АЗС що працюють під брендом «ОККО». При цьому, роздрібну торгівлю на цих АЗС здійснюють ТОВ «ОККО-СХІД» та ТОВ «ОККО-РІТЕЙЛ», у зв’язку з чим у складі тендерної пропозиції учасником надано відповідний договір та ліцензії, що вимагаються тендерною документацією.

Крім цього, як зазначив Замовник, емісія (випуск) бланків-дозволів для подальшого отримання за ними палива через мережу АЗК (АЗС) не потребує ліцензування. Замовник додав, що таким чином отримання ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі пальним для ПП «ОККО КОНТРАКТ» не передбачено чинним законодавством України, а вимоги суб’єкта оскарження є такими, що не підлягають задоволенню в цій частині.

Так, з метою забезпечення відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, ПП «ОККО КОНТРАКТ», у складі тендерної пропозиції, надало лист, яким учасник повідомив про внесення відповідних змін до Податкового кодексу України та деяких інших нормативно-правових актів України, котрі стосуються змін у ліцензуванні таких видів господарської діяльності як оптова та роздрібна торгівля пальним і його зберігання. Отже, у відповідності до додатку 1 тендерної документації, ПП «ОККО КОНТРАКТ» подало лист з обґрунтуванням відсутності такого документу (ліцензія на роздрібну торгівлю пальним) з посиланням на відповідні норми актів чинного законодавства.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 15022-р/пк-пз від 18.10.2019)

Відповідно до додатку 1 тендерної документації передбачена ліцензія на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, видана учаснику, яка діє станом на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції, а у разі відсутності такої ліцензії, оформленої на паперовому носії, – дублікат або копію рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії, або довідку (довільної форми) про наявність відповідної ліцензії, котра міститиме посилання на відкритий реєстр, який містить відомості про ліцензіатів роздрібної торгівлі пальним.

Також, відповідно до вказаного додатку, зазначено, що у випадку відсутності у учасника будь-якого документу, передбаченого вимогами тендерної документації, такий учасник обов’язково подає окрему довідку з обґрунтуванням відсутності такого документу з посиланням на відповідні норми актів чинного законодавства. Надання окремої довідки щодо відсутності певного документу не вважатиметься підставою, котра однозначно звільняє учасника від обов’язку надання такого документу. В такому випадку тендерний комітет Замовника прийматиме відповідне рішення в частині відповідності/невідповідності тендерної пропозиції учасника умовам тендерної документації з урахуванням сутності підстав ненадання відповідного документу і їх взаємозв’язку з положеннями актів чинного законодавства.

У складі тендерної пропозиції ПП «ОККО КОНТРАКТ» містяться, зокрема: ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, у яких міститься інформація, зокрема, про суб’єктів господарювання – ТОВ «ОККО-РІТЕЙЛ» та ТОВ «ОККО-СХІД»; лист про наявність ліцензії у якому міститься інформація, зокрема, про те, що у ПП «ОККО КОНТРАКТ» наявна ліцензія на оптову торгівлю пальним, а також про те, що ПП «ОККО КОНТРАКТ» внесене до Єдиного державного реєстру суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Разом з тим у складі тендерної пропозиції ПП «ОККО КОНТРАКТ» відсутня ліцензія на право здійснення саме роздрібної торгівлі пальним, видана учаснику, яка діє станом на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції, а у разі відсутності такої ліцензії, оформленої на паперовому носії, – дублікат або копію рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії, або довідку (довільної форми) про наявність відповідної ліцензії, котра міститиме посилання на відкритий реєстр, який містить відомості про ліцензіатів роздрібної торгівлі пальним.

Враховуючи викладене, тендерна пропозиція ПП «ОККО КОНТРАКТ» не відповідала умовам тендерної документації в цій частині та мала бути відхилена Замовником відповідно до вимог частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».

Таким чином, Колегія АМКУ зобов’язала Замовника скасувати рішення про визначення ПП «ОККО КОНТРАКТ» Переможцем процедури закупівлі.

Рекомендовані публікації

Додати коментар