ADSтендер. Учасник не подає інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах

ADSтендер. Учасник не подає інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «ХОФТ», яке повідомляло, що Замовник – Національний Банк України, порушив порядок проведення процедури закупівлі послуги з поточного ремонту адмінбудівлі Національного банку України по вул. Інститутській, 9 (корп. 1) у м. Києві.

Очікувана вартість – 1 375 284,00 грн.

Скаржник не погоджувався з рішенням Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції.

Таким чином, згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало: «у складі тендерної пропозиції надано лист-гарантія про відсутність підстав для відмови Замовником учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», яка не містить інформації про те, що відомості про юридичну особу, яка є учасником, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення».

Скаржник повідомив, що Національне агентство з питань запобігання корупції повідомило, про початок роботи Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. У відповідності до Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 09.02.2018 № 166, реєстр містить інформацію про осіб, яких притягнуто до кримінальної, адміністративної, дисциплінарної або цивільно-правової відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, а також про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв’язку із вчиненням корупційного правопорушення.

На думку Скаржника, дискваліфікувавши його тендерну пропозицію, Замовник порушив статтю 17 Закону України «Про публічні закупівлі», в який вказано, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. На час проведення аукціону та розкриття тендерних пропозицій в Україні функціонував Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. Зважаючи на це, Замовник мав змогу самостійно перевірити наявність/відсутність інформації про учасника в реєстрі, так як доступ до нього є відкритим та вільним.

Замовник у своїх поясненнях повідомив, що у складі тендерної пропозиції Скаржника немає інформації, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої, зокрема, пунктом 2 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Тому, тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам тендерної документації, а рішення Замовника про відхилення Скаржника є правомірним.

Замовник зазначив, що відповідно до умов тендерної документації, він не вимагає інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Проте, Замовник зауважив, що на дату затвердження тендерної документації Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення не функціонував. А відповідно до рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 01.02.2019 № 367 інформаційно-телекомунікаційну систему «Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» прийнято в постійну (промислову) експлуатацію з 00 годин 00 хвилин 04.02.2019. Отже, зазначена вимога тендерної документації відповідала вимогам Закону до моменту початку функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 3473-р/пк-пз від 26.03.2019)

Згідно з розділом 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції подає інформацію у довільній формі про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (за винятком пунктів 1 і 7 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі»), а зокрема, відомості про юридичну особу, яка є учасником, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.

Учасник не подає інформацію та документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», а також інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

У складі тендерної пропозиції Скаржника міститься лист-гарантія про відсутність підстав для відмови, визначених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

Згідно з пунктом 6 розділу І Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 09.02.2018 № 166, Національне агентство забезпечує програмно-технічне супроводження програмного забезпечення Реєстру, надання реєстраторам доступу до нього, збереження і захист даних, що містяться у Реєстрі, навчання реєстраторів щодо наповнення та користування Реєстром, а також виконує інші функції, передбачені цим Положенням.

Відповідно до рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 01.02.2019 № 367 інформаційно-телекомунікаційну систему «Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» прийнято в постійну (промислову) експлуатацію з 00 годин 00 хвилин 04.02.2019.

Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, тендерна пропозиція була завантажена Скаржником 20.02.2019.

Враховуючи викладене, Скаржник не був зобов’язаний надавати у складі тендерної пропозиції зазначену інформацію, у зв’язку з наведеним тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.

Таким чином, Орган оскарження зобов’язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХОФТ» та рішення про визначення ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ-БУД» переможцем процедури закупівлі.

Рекомендовані публікації

Додати коментар