ADSтендер. Учасника торгів не було в «чорному списку» АМКУ

ADSтендер. Учасника торгів не було в «чорному списку» АМКУ

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось AERO-GSE Sp.z.o.o., яке повідомляло, що Замовник – комунальне підприємство Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни), порушив порядок проведення процедури закупівлі автоліфту бортового харчування (кейтерінг).

Очікувана вартість – 8 000 000,00 грн.

Скаржник просив зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції.

Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника було:

«Під час розгляду документів тендерних пропозиції учасників ТОВ «Ауфбау» та AERO-GSE Sp.z.o.o. було встановлено, що в наданих документах наявні ідентичні посилання на організації, надання перекладацьких та нотаріальних послуг одними і тими самими організаціями, стилістика оформлення документів, що містять ідентичну інформацію, однакові орфографічні та граматичні помилки, хронологічність номерів реєстру нотаріального засвідчення. Вищезазначені факти свідчать про змову учасників, що є ознаками антиконкурентних узгоджених дій. Варто наголосити, що факт виявленої змови за всіма ознаками, які чинним законодавством розцінюється як антиконкурентні узгоджені дії, є суттєвим при визначенні результатів процедури закупівлі, адже це може спричинити спотворення результатів торгів.»

Скаржник повідомив, що зазначені Замовником зауваження щодо надання юридичним особам послуг одним і тим же перекладачем чи схожої стилістики в документах не визначені Законом України «Про публічні закупівлі» як ознаки узгоджених дій чи пов’язаності осіб. А також у протоколі не наведено жодної із зазначених у законі підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника.

Крім того, як зазначив Скаржник, у протоколі вказано, що Замовником була розглянута тендерна пропозиція Скаржника на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, і за результатами розгляду зазначено, що тендерна пропозиція Скаржника відповідає умовам тендерної документації.

Замовник у своїх поясненнях зазначив, що у ході детального розгляду документів у складі тендерних пропозицій вказаних учасників були виявлені ідентичні посилання на одні й ті самі організації, що надавали учасникам перекладацькі та нотаріальні послуги, стилістика оформлення документів, що містять тотожну інформацію, однакові орфографічні та граматичні помилки, беззаперечно свідчить про домовленість між Скаржником і ТОВ «Ауфбау» й в свою чергу порушує принцип добросовісної конкуренції серед учасників, передбачений статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» та може бути наслідком вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), й може негативно вплинути на результати процедур закупівель не тільки Замовника, а й інших замовників.

Проте, на засіданні колегії представник Замовника зазначив, що тендерна пропозиція Скаржника відповідає кваліфікаційним критеріям та всім умовам тендерної документації.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 1215-р/пк-пз від 09.02.2018)

Відповідно до частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

Замовник не довів та документально не підтвердив, що Скаржник протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

Крім того, вимоги статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачають зобов’язань Замовника щодо відхилення учасника лише за наявності ознак, які можуть свідчити про вчинення ним антиконкурентних узгоджених дій.

Разом з тим, Скаржник відсутній у переліку зведених відомостей суб’єктів господарювання, які вчинили порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», розміщеному на сайті Антимонопольного комітету України.

Отже, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної в протоколі підстави.

Таким чином, Колегія АМКУ зобов’язала комунальне підприємство Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.

Слід зазначити, що Замовник відмінив торги на підставі статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку з допущенням до оцінки менше двох тендерних пропозицій.

Рекомендовані публікації

Додати коментар