ADSтендер. Учасники запропонували товар, що не був заборонений до ввезення на митну територію України

ADSтендер. Учасники запропонували товар, що не був заборонений до ввезення на митну територію України

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «Укрстройнерудкомплект», яке повідомляло, що Замовник – державне підприємство «Селидіввугілля», порушив порядок проведення процедури закупівлі стрічок конвеєрних гумотканинних шахтних.

Очікувана вартість – 110 943 400,00 грн.

Скаржник просив зобов’язати Замовника скасувати рішення про допущення до аукціону тендерних пропозицій ТОВ «ЕРЛАЙТ» та ТОВ «АЛЬФА НТ».

Як вважав Скаржник ТОВ «ЕРЛАЙТ» та ТОВ «АЛЬФА НТ» є пов’язаними особами.

Скаржник повідомив, що, як вбачається з документів, доданих до тендерних пропозицій ТОВ “ЕРЛАЙТ” та ТОВ “АЛЬФА НТ”, заводом виробником продукції, яку пропонують обидві компанії, є одне й те ж саме російське АО «Курская фабрика технических тканей». Зазначивши, що ще у 2017 році ТОВ «АЛЬФА НТ» у складі своїх тендерних пропозицій подавало дилерський сертифікат про те, що ТОВ «АЛЬФА НТ» є офіційним дилером ТОВ «ЕРЛАЙТ», що також свідчить про порушення законодавства про недобросовісну конкуренцію.

Також Скаржник повідомив, що країною-виробником продукції, яка пропонується ТОВ «ЕРЛАЙТ» та ТОВ «АЛЬФА НТ» є Російська Федерація.

Скаржник зазначив, що відповідно до Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» для забезпечення національної безпеки, зокрема, державної, економічної, інформаційної, гуманітарної та екологічної, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях органи сектору безпеки і оборони, інші державні органи України, їх посадові особи, здійснюють заходи для відновлення територіальної цілісності відповідно до документів стратегічного оборонного планування зі зміцнення оборонних і безпекових спроможностей України.

На переконання Скаржника, фінансування виробничого підприємства у Російській Федерації шляхом розміщення багатомільйонного замовлення за рахунок бюджетних коштів України не сприяє зміцненню оборонних і безпекових спроможностей України, а допуск посадовими особами тендерного комітету Замовника двох компаній ТОВ «ЕРЛАЙТ» та ТОВ «АЛЬФА НТ» з одним постачальником із Російської Федерації прямо порушує вимоги чинного законодавства.

Замовник у своїх поясненнях зазначив, що згідно з наявною інформацією відкритих державних реєстрів та наданих учасниками торгів документів, ТОВ «ЕРЛАЙТ» та ТОВ «АЛЬФА НТ» не мають ознак пов’язаних осіб, у тому числі, фізичні особи, які входять до складу засновників цих суб’єктів господарської діяльності, не здійснюють спільний контроль над цими учасниками процедури закупівлі, також ці учасники не відповідають іншим ознакам пов’язаних осіб, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».

Замовник вказав, що виробництво продукції, яку пропонують ТОВ «ЕРЛАЙТ» та ТОВ «АЛЬФА НТ», здійснюється на АО «Курская фабрика технических изделий» не може вважатись підставою для визнання товариств пов’язаними особами, тому що і перший, і другий учасники здійснюють лише замовлення на виробництво стрічок конвеєрних гумотканинних шахтних на цьому підприємстві для подальшої реалізації на території України на підставі дозволів виданих органами Держпраці.

Також Замовник зазначив, що у зв’язку з тим, що АО «Курская фабрика технических тканей» відсутнє в переліку юридичних осіб згідно з додатком № 2 до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», а також у зв’язку з відсутністю Рішення РНБО, затвердженого постановою Верховної Ради України щодо застосування секторальних санкцій до іноземної держави (РФ), на цей час законодавчо відсутня заборона придбання конвеєрної стрічки виробництва АО «Курская фабрика технических тканей».

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 4081-р/пк-пз від 02.05.2018)

  1. Згідно з частиною 16 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» пов’язана особа – особа, яка відповідає будь-якій з таких ознак:

– юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі;

– фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі;

– службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової) особи;

– фізичні особи – члени тендерного комітету, керівник замовника та/або члени їх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин.

Скаржником не було доведено, що ТОВ «ЕРЛАЙТ» та ТОВ «АЛЬФА НТ» є пов’язаними особами в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».

  1. Відповідно до сертифікатів експертизи типу, що містяться у складі тендерних пропозицій обох товариств, виробником стрічок конвеєрних шахтних важкозгораємих гумотканинних є АО «Курская фабрика технических тканей», місце виробництва – Росія, Курська обл.

Постанова Кабінету Міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» від 30.12.2015 № 1147 містить перелік товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації.

Запропонований ТОВ «ЕРЛАЙТ» та ТОВ «АЛЬФА НТ» товар, який відповідає предмету закупівлі, відсутній у переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації.

Таким чином, Скаржником не надано підтвердження розповсюдження вимог Постанови Кабінету Міністрів України «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» від 30.12.2015 № 1147 на продукцію, запропоновану ТОВ «ЕРЛАЙТ» та ТОВ «АЛЬФА НТ» у складі їх тендерних пропозицій.

Враховуючи наведене, Колегія АМКУ відмовила ТОВ «Укрстройнерудкомплект» у задоволенні скарги.

Рекомендовані публікації

Додати коментар