ADSтендер. Відсутність фізрука в дитячому оздоровчому закладі – стала підставою для скасування рішення

ADSтендер. Відсутність фізрука в дитячому оздоровчому закладі – стала підставою для скасування рішення

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ПП «ЮГ-СК», яке повідомляло, що Замовник – Відділ освіти Обухівської районної державної адміністрації, порушив порядок проведення процедури закупівлі послуг центрів і будинків відпочинку, а саме оздоровлення та відпочинок дітей пільгових категорій (придбання путівок).

Очікувана вартість – 413 000,00 грн.

Скаржник не погоджувався з рішенням Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі виходячи з такого:

  1. У складі тендерної пропозиції ФОП Костюк Л.З. відсутні документи, які підтверджують забезпечення опалення в опалювальний сезон, що прямо вимагалось умовами тендерної документації.

Замовник вказав, що ФОП Костюк Л.З. надано довідку у довільній формі, щодо забезпечення опалення приміщень в опалювальний сезон. Також у складі тендерної пропозиції міститься Акт приймання дитячого оздоровчого табору, у якому зазначено, що спальні приміщення розміщені у двох опалювальних корпусах, що підтверджує наявність опалення в опалювальний сезон.

  1. Зі змісту наданого ФОП Костюк Л.З. меню вбачається, що воно не розроблене на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», бо нею встановлено перелік продуктів харчування та їх вагу, що становлять норму харчування однієї дитини на одну добу. Такі норми харчування є різними для дітей 6-10 років та 11-17 років. Отож, і меню, коли воно розроблене на підставі зазначеної Постанови, повинне передбачати різний вихід страв для дітей різного віку. Меню переможця не передбачає забезпечення норм харчування для дітей окремих вікових груп, що доводить – надане меню розроблене не на підставі вказаної Постанови Кабінету Міністрів України.

Замовник повідомивє, що учасник ФОП Костюк Л.З. у своїй тендерній пропозиції надав примірне двотижневе меню, погоджене начальником відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Рахівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області, що відповідає вимогам тендерної документації. Також перспективне двотижневе меню має назву «примірне», а самі страви готуються відповідно до технологічних карт. Переможець надав у складі своєї тендерної пропозиції перспективне двотижневе меню згідно з вимогами, встановленими у тендерній документації.

  1. Заклад учасника ФОП Костюк Л.З. не забезпечений обов’язковими професійними кадрами згідно з типовими штатними нормативами, що прямо вимагалось тендерною документацією. Така вимога встановлена до всіх учасників закупівлі незалежно від їх форми власності. У штаті закладу Переможця відсутні молодша медична сестра, шеф-кухар, офіціант, вантажник тощо. Штати усіх закладів оздоровлення та відпочинку як державної, комунальної форми власності, так і приватних повинні визначатися відповідно до типових штатних нормативів – це прямо закріплено у статті 21 Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей». Така норма закріплена у Державному соціальному стандарті оздоровлення та відпочинку дітей, що затверджений наказом Міністерства сім’ї , молоді та спорту від 13.08.2009 № 2881. Цього стандарту повинні дотримуватися дитячі заклади оздоровлення та відпочинку усіх типів, форм власності та підпорядкування.

Замовник зазначив, що відповідно до наказу «Про затвердження Типових штатних нормативів дитячих закладів оздоровлення та відпочинку», вони поширюються на дитячі заклади оздоровлення та відпочинку державної та комунальної форм власності з цілодобовим перебуванням. Дитячий оздоровчий заклад ФОП Костюк Л.З. є закладом приватної форми власності, тому дія цього наказу на фізичних осіб-підприємців не поширюється.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 7389-р/пк-пз від 23.07.2018)

  1. Розділом 3 тендерної документації передбачено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим тендерною документацією.

Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена шляхом надання у складі тендерної пропозиції, зокрема, довідки у довільній формі про забезпечення учасником опалення приміщень в опалювальний сезон з наданням відповідних підтверджуючих документів.

У складі тендерної пропозиції Переможця міститься довідка, з інформацією, що ФОП Костюк Л.З. підтверджує, що забезпечується опалення приміщень ДОТ «Наталія» в опалювальний сезон (автономне опалення на твердому паливі). Також міститься Акт приймання дитячого оздоровчого табору, в якому міститься інформація про опалення спальних приміщень (кімнат для проживання), розміщених у двох будівлях.

Враховуючи викладене, ФОП Костюк Л.З. не порушила умови тендерної документації в цій частині.

  1. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена шляхом надання у складі тендерної пропозиції, зокрема, копії перспективного двотижневого меню учасника на 2018 рік, розробленого учасником на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», погодженого/затвердженого у встановленому порядку з відповідними державними службами, установами тощо.

У складі тендерної пропозиції ФОП Костюк Л.З. міститься документ «типове меню харчування дітей в оздоровчому закладі «НАТАЛІЯ» влітку 2018 року», з поміткою «затверджую» начальник відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Рахівського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області.

При цьому, умовами тендерної документації не встановлено порядок підтвердження розробки перспективного меню на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах». Також тендерна документація не містить окремих вимог щодо переліку вікових груп, щодо яких має бути надане розроблене меню.

Таким чином, ФОП Костюк Л.З. не порушено умови тендерної документації в цій частині.

  1. Додаток 4 тендерної документації передбачає забезпечення позаміського закладу обов’язковими професійними кадрами згідно з типовими штатними нормативами дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, затверджених наказом Міністерства сім’ї, молоді та спорту від 16.04.2009 №1254 (фізрук, плаврук, заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор, вихователі на кожну групу, керівники гуртків, лікар-педіатр тощо).

У складі тендерної пропозиції ФОП Костюк Л.З. міститься документ «технічне завдання» відповідно до якого наявний медпункт з ізолятором, забезпечено цілодобове чергування медичного працівника та надання невідкладної медичної допомоги, забезпечення 5-ти разового збалансованого харчування (відповідно до 2-тижневого меню). Також у складі тендерної пропозиції міститься документ «штатний розпис» на 2018 рік, в якому зазначено адміністративно-господарський персонал, медичний персонал, кухонні працівники, обслуговуючий персонал, педагогічний персонал, зокрема, спортивний інструктор-плаврук-вихователь).

Проте, у складі тендерної пропозиції ФОП Костюк Л.З. відсутній документ, який підтверджує наявність фізрука, що не відповідає умовам тендерної документації.

Таким чином, Колегія АМКУ зобов’язала Замовника скасувати рішення про визначення ФОП Костюк Л.З. переможцем процедури закупівлі.

Рекомендовані публікації

Додати коментар