ADSтендер. Замовник хотів договір про виконання аналогічних робіт саме у 2019 році

ADSтендер. Замовник хотів договір про виконання аналогічних робіт саме у 2019 році

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось державне підприємство «Південний державний проектно-конструкторський та науково-дослідний інститут авіаційної промисловості», яке повідомляло, що Замовник – державна установа Київський слідчий ізолятор, порушив порядок проведення процедури закупівлі послуг з розробки проектної документації по об’єкту: «Реставрація з пристосуванням режимного корпусу для засуджених (Літ. Б) державної установи «Київський слідчий ізолятор», розташований за адресою: вул. Дегтярівська, 13 у м. Києві».

Очікувана вартість – 5 500 000,00 грн.

Скаржник повідомив про встановлення Замовником дискримінаційних умов та просив, зокрема, зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.

  1. Скаржник зазначив, що тендерною документацією вказано необхідність надання довідки про наявність досвіду виконання не менше 1 договору категорії складності СС2 та не менше 1 договору категорії складності СС3 за 2019 рік. На думку Скаржника, ця вимога обмежує коло потенційних учасників лише тими, які виконували аналогічні договори у визначений Замовником проміжок часу – 2019 рік.

Замовник повідомив, що вимога наявності досвіду виконання не менш 1 договору у 2019 році обумовлена тим, що Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України в 2019 році були внесені зміни до деяких державних будівельних норм. За твердженням Замовника, наявність досвіду виконання договору у 2019 році підтверджує відповідність виконаних аналогічних робіт вимогам нових державних будівельних норм.

  1. Також Скаржник повідомив, що в тендерній документації передбачено наявність в штаті не менше одного виконавця, який має досвід у якості ГІПа та ГАПа не менше 5 років на такому підприємстві.

За твердженням Скаржника, Замовником неправомірно встановлені вимоги щодо підтвердження відповідності учасника встановленому кваліфікаційному критерію, як «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а саме – умови щодо сумарного досвіду та досвіду виконання аналогічних робіт протягом 5 років на такому підприємстві, що є дискримінаційними.

Скаржник зауважив, що кваліфікація працівника підтверджується наявністю кваліфікаційного сертифікату та свідоцтвом щодо його подовження, а досвід виконання аналогічних договорів – загальним стажем роботи в якості ГІПу або ГАПу та фактичним обсягом виконаних ним проектів, незалежно від стажу роботи на певному підприємстві.

Замовник зазначив, що вимога наявності в штаті не менше одного виконавця, який має досвід у якості ГАПа або ГІПа з розробки якісної проектно-кошторисної документації, не менш 5 років на підприємстві, обумовлена бажанням Замовника мати справу з кваліфікованими суб’єктами господарювання, які планують стабільну роботу протягом тривалого періоду часу, а не розраховують виконати разове замовлення. За твердженням Замовника, наявність у штаті такого працівника свідчить про стабільність суб’єкта господарювання.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 14113-р/пк-пз від 02.10.2019)

  1. Додаток 1 тендерної документації містить кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям. Згідно з цим додатком, учасником надається, зокрема, інформація (довідка або лист) за підписом уповноваженої особи учасника, завірена печаткою (у разі використання), на фірмовому бланку (у разі використання) про наявність досвіду виконання не менш 1 договору категорії складності СС2 та не менше 1 договору категорії складності ССЗ за 2019 рік у вигляді таблиці.

Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови тендерної документації саме у наведеній редакції, зокрема, в частині необхідності надання аналогічного договору саме за 2019 рік.

За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності не менше 1 договору категорії складності СС3 саме за 2019 рік, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

  1. Згідно з додатком 1 тендерної документації учасником надається, зокрема, інформація (довідка або лист) за підписом уповноваженої особи учасника, завірена печаткою (у разі використання), на фірмовому бланку (у разі використання) про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід і будуть залучені до виконання умов договору, зокрема: не менш 5 працівників (за спеціальностями інженер-проектувальник, інженер з проектно-кошторисної роботи, інженер з охорони праці). Згідно з цим додатком передбачається наявність в штаті не менше одного виконавця, який має досвід у якості ГАПа або ГІПа з розробки якісної проектно-кошторисної документації, не менш 5 років на такому підприємстві. На підтвердження надати наказ про призначення на роботу на вказану посаду.

Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови тендерної документації саме у наведеній редакції, зокрема, в частині наявності в штаті не менше одного виконавця, який має відповідний досвід і стаж роботи.

За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності в штаті не менше одного виконавця, який має досвід у якості ГАПа або ГІПа з розробки якісної проектно-кошторисної документації, саме не менш 5 років саме на такому підприємстві, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

Таким чином, Орган оскарження зобов’язав Замовника внести зміни до тендерної документації.

Рекомендовані публікації

Додати коментар