ADSтендер. Замовник не довів необхідність погодження технічних умов

ADSтендер. Замовник не довів необхідність погодження технічних умов

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «НВО «А.Т.О.Р», яке повідомляло, що Замовник – ПАТ «Укрзалізниця» в особі регіональної філії «Донецька залізниця», порушив порядок проведення процедури закупівлі послуг з ремонту, технічного обслуговування залізничного транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги (модернізація електропоїздів (туалетів).

Очікувана вартість – 3 600 000,00 грн.

Скаржник повідомив про включення до тендерної документації дискримінаційних умов, які унеможливлюють участь товариства у процедурі відкритих торгів та обмежують участь інших потенційних учасників, та просив зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.

На думку Скаржника така вимога тендерної документації як: «Технічні умови на ремонтний комплект обладнання для відновлення туалетних приміщень електропоїздів повинні бути погоджені з Департаментом приміських пасажирських перевезень, Департаментом розвитку і технічної політики, Департаментом охорони праці та промислової безпеки і Управлінням екологічного менеджменту ПАТ «Укрзалізниця», – різко, штучно та необґрунтовано звужує коло учасників до тих, у кого технічні умови вже погоджені зазначеними органами.

Скаржник стверджував, що під цю вимогу підпадає лише один виробник. Іншим потенційним учасникам, у тому числі й Скаржнику, в такі терміни (до кінцевого строку подання тендерних пропозицій 06.07.2018) виконати цю вимогу неможливо. Адже умови тендерної документації не допускають можливості виконати роботи за конструкторською документацією.

Замовник зауважив, що порядок постачання товарів для потреб Замовника регулюється порядком розроблення та поставлення продукції на виробництво для потреб залізничного транспорту в системі Міністерства транспорту України, що затверджений наказом Міністерства транспорту України від 10.05.99 р. № 244. У відповідності до зазначеного порядку технічне завдання є основним вихідним документом для створення нової продукції, розроблення технічної документації на неї. Згідно з цим порядком технічне завдання повинно бути узгоджено із: замовником (споживачем), якщо він не розробляє технічне завдання; розробником, якщо він не розробляє технічне завдання; підприємством-виробником; відповідною Головною організацією “Укрзалізниці” (за видами продукції).

Замовник зазначив, що, правовий статус Головного управління воєнізованої охорони ПАТ «Укрзалізниці» встановлений положенням про відомчу воєнізовану охорону на залізничному транспорті, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.1994 №7. Також Замовник зауважив, що з метою забезпечення дотримання вимог пожежної безпеки на залізничному транспорті щодо використання усіх неметалевих матеріалів, що мають бути використані під час надання послуг, які становлять предмет процедури закупівлі, в складі власних тендерних пропозицій учасники процедури закупівлі мають надати лист-узгодження Головного управління воєнізованої охорони ПАТ «Укрзалізниці» щодо можливості використання неметалевої продукції на залізничному транспорті України.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 7269-р/пк-пз від 19.07.2018)

Відповідно до розділу «Загальні технічні вимоги» додатку 4 тендерної документації встановлено, що технічні умови на ремонтний комплект обладнання для відновлення туалетних приміщень електропоїздів повинні бути погоджені з Департаментом приміських пасажирських перевезень, Департаментом розвитку і технічної політики, Департаментом охорони праці та промислової безпеки і Управлінням екологічного менеджменту ПАТ «Укрзалізниця».

Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність погодження технічних умов саме з Департаментом приміських пасажирських перевезень, Департаментом розвитку і технічної політики, Департаментом охорони праці та промислової безпеки і Управлінням екологічного менеджменту ПАТ «Укрзалізниця».

Також Замовник не спростував твердження Скаржника, та не довів, наявність щонайменше двох суб’єктів господарювання, які можуть виконати зазначену умову тендерної документації.

Виконати наведену вище умову тендерної документації зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які на момент подання тендерних пропозицій вже мають погоджені технічні умови з Департаментом приміських пасажирських перевезень, Департаментом розвитку і технічної політики, Департаментом охорони праці та промислової безпеки і Управлінням екологічного менеджменту ПАТ «Укрзалізниця», що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання.

Таким чином, Орган оскарження зобов’язав Замовника внести зміни до тендерної документації.

Рекомендовані публікації

Додати коментар