ADSтендер. Замовник не спростував інформацію, що препарати не відносяться до переліку наркотичних засобів

ADSтендер. Замовник не спростував інформацію, що препарати не відносяться до переліку наркотичних засобів

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «УКРОПТПОСТАЧ», яке повідомляло, що Замовник – комунальна медична установа «Обласна дитяча клінічна лікарня», порушив порядок проведення процедури закупівлі фармацевтичної продукції (онкологічних препаратів).

Очікувана вартість – 1 115 600,00 грн.

Скаржник просив зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.

Окрім іншого, Скаржник повідомляв, що вимогами, які зазначені у додатку 3 тендерної документації, передбачено: «учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати скановану копію діючої ліцензії на впровадження господарської діяльності з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин (Постанова КМУ від 06.04.2016 № 282 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з культивування рослин, включених до таблиці І Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів»)».

Також, у примітці до пункту 3 таблиці «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» додатку 2 тендерної документації вказано, що аналогічним договором є договір, у якому предметом договору є поставка лікарських засобів, фармацевтичної продукції, наркотичних препаратів в період з 2015 по 2017 рік.

Скаржник зазначив, що серед переліку предмету закупівлі немає лікарських засобів, що включені у таблицю І Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що затверджений Постановою КМУ від 06.05.2000 № 770 «Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів».

На думку Скаржника, учасники, які не мають ліцензії на впровадження господарської діяльності по обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, неправомірно позбавлені права участі у закупівлі.

У свою чергу, Замовник зазначив, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання наведених вище умов тендерної документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином ці умови порушують його права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, та позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 3228-р/пк-пз від 06.04.2018)

Відповідно до розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі повинна складатися, зокрема, з документально підтвердженої інформації про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам тендерної документації.

У додатку 2 тендерної документації міститься перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника.

Відповідно до додатку 2 тендерної документації учасник на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів повинен надати лист, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (за наявності) з інформацією про виконання аналогічних договорів за наведеною формою.

Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів підтверджується копією договору(ів) з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в тендерній документації, з підтверджуючими документами (копіями видаткової накладної та\або оригіналами листів-відгуків контрагента).

У пункті 3 додатку 2 тендерної документації міститься примітка, в якій зазначається, що аналогічний договір – це договір, у якому предметом є поставка лікарських засобів, фармацевтичної продукції, наркотичних препаратів в період з 2015 по 2017 рік. Для підтвердження виконання аналогічного договору учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати договір, вказаному у формі, підготовленій відповідно до додатку 4 тендерної документації.

Відповідно до тендерної документації запропонований учасником товар за медико-технічними властивостями повинен відповідати наступним медико-технічним вимогам, зокрема, надати скановану копію діючої ліцензії на впровадження господарської діяльності по обігу наркотичних засобів, психотропних речовин (Постанова КМУ від 06.04.2016 № 282 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з культивування рослин, включених до таблиці I Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів», затвердженого Кабінетом Міністрів України, розроблення, виробництва, виготовлення, зберігання, перевезення, придбання, реалізації (відпуску), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, включених до зазначеного переліку»).

На засіданні Колегії представник Скаржника, посилаючись на Постанову КМУ від 06.05.2000 № 770 «Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів», зазначив, що відповідно до медико-технічних вимог тендерної документації препарати не відносяться до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Проте, Замовник не спростував інформацію Скаржника щодо того, що препарати, які закуповуються відповідно до медико-технічних вимог тендерної документації, не відносяться до переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

Враховуючи вищевикладене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію діючої ліцензії на впровадження господарської діяльності по обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників (зокрема, Скаржника).

Таким чином, Колегія АМКУ зобов’язала Замовника внести зміни до тендерної документації.

Рекомендовані публікації

Додати коментар