ADSтендер. Замовник прописав умови під конкретного виробника

ADSтендер. Замовник прописав умови під конкретного виробника

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось ТОВ «КЕРХЕР», яке повідомляло, що Замовник – Служба зовнішньої розвідки України, порушив порядок проведення процедури закупівлі багатофункціональної всесезонної прибиральної машини.

Очікувана вартість – 2 660 000,00 грн.

Скаржник просив зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.

Скаржник повідомив, що він дійшов до висновку, що під показники, вказані у тендерній документації, підпадають лише ті учасники, які є дилерами або представниками продукції торгівельної марки «Nilfisk», що дискримінує всіх інших потенційних учасників та виробників/імпортерів іншого прибирального обладнання.

На думку Скаржника, встановлені Замовником вимоги «прописані» під конкретну машину ТМ «Nilfisk» – підмітально-прибиральну машину City Ranger 2250. Він зазначив, що сукупність технічних характеристик, які встановлені Замовником для підмітально-прибиральної машини, чітко «прописані» під одну підмітально-прибирально машину TM «Nilfisk» та відповідно, виробника продукції «Nilfisk», що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі». Скаржник вважав за доцільніше змінити вимоги, що стосуються місткості паливного баку, габаритів, радіусу осі повороту, вбудованого модулю високого тиску, двигуна та кількості циліндрів.

Замовник зазначив, що формування технічної частини тендерної документації здійснювалось на підставі інформації з відкритих джерел в мережі Інтернет та за основу цієї закупівлі розглядались такі виробники, як: Haco Werke, Nilfisk Advance Group, Lindholdt Maskiner, модельний ряд яких відповідає технічним вимогам Замовника. Водночас, з метою розширення кола потенційних учасників, Замовник додатково вніс зміни до тендерної документації на придбання транспортного засобу спеціального призначення (багатофункціональної всесезонної прибиральної машини), за ДК 021:2015 34140000-0 (великовантажні мототранспортні засоби), які дозволяють, у т.ч., пропонувати до участі у закупівлі багатофункціональні всесезонні прибиральні машини виробництва Karcher такі як: Karcher MC 130 та Karcher MC 130 Plus.

Замовник вказав, що оголошена закупівля надавала можливість пропонувати багатофункціональні всесезонні прибиральні машини виробництва трьох виробників Haco Werke, Nilfisk Advance Group, Lindholdt Maskiner. Внесені у подальшому Замовником зміни дозволяють, у т.ч., пропонувати до участі у закупівлі багатофункціональні всесезонні прибиральні машини виробництва Karcher.

Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 12.11.2018 розміщено рішення про внесення змін до тендерної документації.

Позиція Колегії АМКУ (рішення № 12116-р/пк-пз від 27.11.2018)

Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник 21.11.2018 вніс зміни до тендерної документації.

Відповідно до додатку 3 тендерної документації в редакції від 21.11.2018 якщо запропонований учасником закупівлі товар за технічними параметрами відрізняється від тих, що вимагаються Замовником в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики товару, учасник в складі тендерної пропозиції обов’язково подає порівняльну таблицю параметрів запропонованого ним товару та параметрів, що визначені в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики товару з відомостями щодо відповідності вимогам Замовника. Запропоновані учасником характеристики мають бути не гірші ніж вказані в зазначеній вище інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.

На засіданні Колегії АМКУ Замовник надав порівняльну таблицю з технічними, якісними та кількісними характеристиками на багатофункціональні прибиральні машини виробника Karcher MC 130, Nilfisk City Ranger 2250, Hako City Master 1250 та рекламні проспекти на таку продукцію. У примітці до наданої таблиці Замовник зазначив, що виробниками продукції на власних сайтах та у своїх рекламних проспектах не вказано всі зазначені в таблиці параметри в єдиному документі, у зв’язку з чим порівняння характеристик додатково здійснено у відкритих джерелах мережі Інтернет, шляхом здійснення окремих пошукових запитів.

Представник Скаржника, на засіданні Колегії АМКУ зазначив, що приведена у таблиці Замовника машина виробника Karcher моделі MC 130 є машиною вищого класу, та відповідно вартує значно дорожче.

Замовник погодився внести зміни до тендерної документації, зокрема, в частині, надання можливості Скаржнику пропонувати свою продукцію в процедурі закупівлі. Замовник не підтвердив необхідність встановлення вимог до продукції саме в наведеній у тендерній документації редакції, у тому числі зі змінами.

Враховуючи надані Замовником документи, Замовник також не підтвердив наявність щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам тендерної документації та не спростував інформацію, наведену Скаржником.

Враховуючи наведене, взяти участь зможуть лише ті учасники, які пропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.

Таким чином, Орган оскарження зобов’язав Замовника внести зміни до тендерної документації.

Рекомендовані публікації

Додати коментар