АМКУ ДОЗВОЛИВ КОМПАНІЇ ЛАКТАЛІС-УКРАЇНА ПОШИРЮВАТИ ІНФОРМАЦІЮ НА ЕТИКЕКАХ СИРУ КИСЛОМОЛОЧНОГО В ОБРАНИЙ СПОСІБ

Підприємство звернулось до Антимонопольного комітету України для отримання рекомендаційних роз’яснень щодо можливості та/або неможливості розміщення на упаковках сиру кисломолочного «Творожна Традиція» під торговельною маркою «PRESIDENT» показника масової частки жиру на етикетках в обраний ним спосіб.

В новому дизайні підприємство планує змінити розмір шрифту двох цифр, що вказують на відсоток жиру, зокрема, в позначенні жирності – 0,2% цифра 2 становить 50 % розміру цифри 0.

Чому таке питання виникло у підприємства харчової галузі?

Практика АМКУ свідчить про «пильний» нагляд Комітету за маркуванням та поширенням інформації на упаковках та етикетках харчових продуктів.

В цьому році, наприклад, Антимонопольним комітетом України було прийнято чотири рішення, що стосувались недобросовісної конкуренції, серед яких два – щодо порушення конкурентного законодавства у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, на упаковках масла солодковершкового селянського виробництва ДП «Старокостянтинівський молочний завод» та етикетках безалкогольних напоїв «Fruttela» Orange (Фруттела апельсинова), «Fruttela» Citrus (Фруттела цитрус) та «Fruttela» Lemon (Фруттела лимонна) виробництва ТОВ «ЕТРУС» (штрафні санкції 790 311 грн та 145 122,74 грн відповідно).

Також, в цьому році АМКУ проводяться дослідження, зокрема, щодо позначень «ЕКО», «Органічне» на упаковках/етикетках продукції та товарів.

Поширення інформації, що вводить в оману, є окремим порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, частка яких у загальній структурі припинених АМКУ порушень в 2015 році становила 89 %. Штрафні санкції за неповну, неточну або неправдиву інформацію, що вводить в оману, становлять до 5% річного доходу.

Отже, питання поширення на упаковках/етикетках інформації на сьогодні доволі серйозне і потребує уваги від виробників та реалізаторів продукції та товарів.

Рекомендаційні роз’яснення ДП «Лакталіс-Україна».

Відповідно до Закону України «Про молоко та молочні продукти», контроль за безпечністю та якістю молочних продуктів здійснюється суб’єктами господарювання, зокрема, шляхом створення та діяльності лабораторій, обладнаних сучасними приладами і відповідними реактивами для визначення показників безпечності та якості молока, молочної сировини та молочних продуктів.

Як було зазначено АМКУ, лабораторія, що здійснює контроль продукції підприємства «Лакталіс-Україна», відповідає критеріям атестації і атестована на проведення вимірювання у сфері поширення державного метрологічного нагляду.

Контроль за показниками виготовленого сиру кисломолочного «Творожна Традиція» ДП «Лакталіс-Україна» здійснює власними силами, отже, відповідальність за поширення інформації щодо вмісту масової частки жиру на етикетках нестиме саме компанія «Лакталіс-Україна».

Враховуючи вищезазначене, а також положення Технічного регламенту маркування харчових продуктів в частині розмірів шрифтів та характерних властивостей продуктів, АМКУ було дозволено дії ДП «Лакталіс-Україна» з розміщення на лицьовій стороні упаковки позначення жирності сиру кисломолочного «Творожна Традиція» під торговельною маркою «PRESIDENT», відповідно до наданого макета, способом та у пропорції 2:1.

Можливість Антимонопольного комітету України надавати суб’єктам господарювання висновки у формі рекомендаційних роз’яснень щодо відповідності їх дій положенням, зокрема, статті 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, передбачена з метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

Будь-який суб’єкт господарювання може, попередньо сплативши на спеціальний рахунок АМКУ плату у розмірі 5440 грн, звернутись лише до Антимонопольного комітету України чи його адміністративної колегії з заявою про надання відповідного рекомендаційного роз’яснення для будь-якого зразка рекламного матеріалу, етикетки, упаковки (виключень немає).

За результатами розгляду заяви органи Антимонопольного комітету України роблять такі висновки:

а) дії містять або можуть містити ознаки порушення законодавства, передбачені статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції»;

б) дії не містять або не можуть містити ознак порушення законодавства, передбачених статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції»;

в) наданої заявником інформації недостатньо для надання однозначного висновку щодо наявності/відсутності у діях суб’єкта господарювання ознак порушення законодавства, передбачених статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції».

Є ймовірність отримати відповідь АМКУ про недостатність інформації для надання висновку щодо наявності/відсутності у діях суб’єкта господарювання ознак порушення законодавства. У разі отримання такого висновку, наступне звернення укладається як нова заява та знову сплачується плата у розмірі 5440 грн.

Разом з тим, надані АМКУ в цьому році рекомендаційні роз’яснення містять однозначні та зрозумілі висновки щодо наявності або відсутності в діях компаній, що звертаються до Комітету, порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Отже, для отримання висновку по суті необхідним є надання повного пакету документів. Наша практична діяльність в сфері недобросовісної конкуренції допоможе підготовити обґрунтовану позицію для отримання позитивної відповіді Антимонопольного комітету України.

Рекомендовані публікації

Додати коментар