АМКУ ЗОБОВ’ЯЗАВ СІЛЬСЬКУ РАДУ В ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ВІДМІНИТИ ПРОЦЕДУРУ ЗАКУПІВЛІ РОБІТ З БУДІВНИЦТВА ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель звернулось колективне виробниче підприємство “Енергомонтаж”  (м. Львів).

Підприємство повідомляло про порушення Сокільницькою сільською радою Пустомитівського району Львівської області (с. Сокільники, Львівська обл.) порядку проведення процедури закупівлі – “роботи по проекту “Будівництво дошкільного навчального закладу на 75 місць в с Сокільники Пустомитівського району Львівської області (перерахунок кошторисної вартості робіт на завершення будівництва)” [оголошення № 152324, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, бюлетень від 28.07.2016 № 142 (28.07.2016)] з очікуваною вартістю закупівлі 17 млн. 189 тис. 078 грн.

КВП “Енергомонтаж” не погодилось з підставами відхилення своєї пропозиції.

За результатом розгляду скарги  Колегією АМКУ було встановлено наступне.

Замовник вимагав подання від учасників забезпечення у вигляді безумовної та безвідкличної гарантії. Як встановив замовник, КВП “Енергомонтаж” надало умовну банківську гарантію, тому пропозиція не відповідала вимогам документації конкурсних торгів і була відхилена.

Колегія АМКУ встановила, що у складі пропозиції скаржника міститься банківська гарантія, тому пропозиція скаржника в цій частині була відхилена неправомірно.

Наступною підставою відхилення пропозиції скаржника був невідповідний розрахунок договірної ціни на покриття ризиків та неврахування в договірній ціні КВП “Енергомонтаж” коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з iнфляцiйними процесами.

Як встановила Колегія АМКУ, пропозиція скаржника в частині урахування коштів на покриття ризиків не відповідала умовам документації, отже була відхилена з наведеної підстави правомірно; щодо неврахування коштів на покриття додаткових витрат, КВП “Енергомонтаж” не порушило умов документації, отже було неправомірно відхилено в цій частині.

Крім того, замовник вимагав підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним вимогам. Підставою відхилення пропозиції КВП “Енергомонтаж” в цій частині стало не зазначення підприємством у наданій довідці про наявність засобів контролю якості основних будівельних матеріалів та робіт, які є предметом закупівлі та/або про наявність чинних договорів із спеціалізованими організаціями про надання відповідних послуг з контролю якості.

Як встановила Колегія АМКУ, документація конкурсних торгів не містила таких вимог, отже, КВП “Енергомонтаж” не порушило умови документації в цій частині, тому пропозиція скаржника була неправомірно відхилена з наведеної вище підстави.

Окрім цього, Колегією АМКУ було встановлено, що замовником застосовано дискримінаційний підхід під час розгляду та оцінки пропозицій учасників процедури закупівлі, а саме: було відхилено пропозицію скаржника, разом з тим, не було відхилено пропозицію ТОВ “Ві.Ай.Пі. Будівельна компанія”, яка не відповідала умовам документації, та була допущена до процедури оцінки.

Замовник порушив право скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції. Зазначені дії замовника є порушенням принципів здійснення державних закупівель, передбачених статтею 3 Закону України “Про здійснення державних закупівель”, а саме – недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів.

За результатом розгляду скарги Колегія АМКУ 09.11.2016 зобов’язала Сокільницьку сільську раду Пустомитівського району Львівської області відмінити процедуру закупівлі.

Окрім вищенаведеного, скаржник у своїй скарзі зазначав, що, на його думку, замовник вступив в змову з учасником-переможцем.

Хочеться відмітити, що не вперше учасники процедур закупівель зазначають таке у своїх скаргах, що подаються до органу оскарження.

Згідно з пунктом 17 частини першої статті 1 Закону України “Про здійснення державних закупівель” АМКУ є органом оскарження у сфері державних закупівель.

Звертаємо вашу увагу на те, що розгляд питань щодо змови не відноситься до повноважень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель. Тому у разі оскарження змови між учасниками та між учасником і замовником до органу оскарження АМКУ, таке питання колегією не розглядатиметься.

Рекомендовані публікації

Додати коментар