Антимонопольне відомство Харкова не змогло вирішити питання за допомогою законодавства

Антимонопольне відомство Харкова не змогло вирішити питання за допомогою законодавства

Харківські антимонопольщики закрили справу, бо досліджуване питання не відносилось до компетенції органів Антимонопольного комітету України.

У 2015 році тервідділення АМКУ розпочало розгляд справи щодо бездіяльності ККП «Кегичівка-Сервіс плюс», що полягала у неподанні до Кегичівської селищної ради Кегичівського району Харківської області економічно обґрунтованих витрат на послуги з утримання будинку, його споруд та прибудинкової території з урахуванням витрат на надання послуг з обслуговування димових та вентиляційних каналів.

Однак у ході розгляду справи антимонопольщики з’ясували, що частиною другою статті 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються, зокрема, органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.

Відповідно до частини третьої статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання).

Крім того, відповідно до підпункту 11 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів відповідно до покладених на неї завдань у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін:

– здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

– здійснює державний нагляд (контроль) за достовірністю інформації, зазначеної у документах про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

– надає у випадках, передбачених законодавством, висновки щодо економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів);

– надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб’єктам господарювання обов’язкові до виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Отже, як зазначає орган Комітету, питання щодо неподання ККП «Кегичівка-Сервіс плюс» селищній раді економічно обґрунтованих витрат на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням витрат на надання послуг з обслуговування димових та вентиляційних каналів не відносяться до компетенції органів Антимонопольного комітету України.

Відомство вказує, що органи Антимонопольного комітету України не наділені повноваженнями щодо здійснення контролю за дотриманням положень інших галузей законодавства, крім законодавства про захист економічної конкуренції. Тому, зазначені питання не можуть бути вирішені за допомогою законодавства про захист економічної конкуренції.

І таким чином, тервідділення АМКУ припинило розгляд справи без прийняття рішення по суті.

Рекомендовані публікації

Додати коментар