ЦІНА – ГОЛОВНИЙ КРИТЕРІЙ ДЛЯ ТОВАРІВ, РОБІТ І ПОСЛУГ, ДЛЯ ЯКИХ ІСНУЄ ПОСТІЙНО ДІЮЧИЙ РИНОК

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель оскаржувались дії комунального закладу освіти “Загальноосвітня санаторна школа-інтернат№3” Дніпропетровської обласної ради під час проведення процедури закупівлі – “ДК 021:2015: 55500000-5-Послуги їдалень та кейтерингові послуги. ДК 016:2010: 56.29.2-Послуги їдалень”.
Очікувана вартість закупівлі 2 745 700 грн.
Скаржник товариство з обмеженою відповідальністю “Лаверна смак” (м. Новомосковськ, Дніпропетровської обл.) повідомляв, зокрема, про встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.

За результатом аналізу скарги Колегія АМКУ встановила, що замовник повинен внести відповідні зміни.
Так, як зазначив скаржник, замовником були встановлені наступні критерії оцінки тендерних пропозицій та їх питома вага, оцінена у відсотках: “ціна” – 70, “досвід роботи у сфері, відповідної до предмета закупівлі” – 30”. Враховуючи, що предметом закупівлі є роботи і послуги, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, то можна стверджувати, що критерієм для визначення найбільш економічної вигідною пропозицією за такими закупівлями має бути лише ціна.

У ході розгляду зазначеного питання Колегією АМКУ встановлено наступне.
відповідно до частини першої статті 28 Закону України “Про публічні закупівлі” оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.
У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.
Критеріями оцінки є:

  • у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, – ціна;
  • у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), – ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів.

Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для застосування інших критеріїв, окрім ціни, зокрема, що предмет закупівлі подається за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для якого не існує постійно діючий ринок.

Враховуючи викладене, дії замовника порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.

Враховуючи наведене, Колегія АМКУ 03.01.2017 зобов’язала комунальний заклад освіти “Загальноосвітня санаторна школа-інтернат № 3” Дніпропетровської обласної ради внести зміни до тендерної документації на закупівлю послуг їдалень.

Рекомендовані публікації

Додати коментар