ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ В УМОВАХ ЗАКУПІВЛІ СЛІД ОСКАРЖУВАТИ

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель оскаржувались дії Державного підприємства «Селидіввугілля» (Донецька обл.) під час проведення процедури закупівлі послуг «Послуги щодо збагачення вугілля» (ДК 021:2015 – 98390000-3 – «Інші послуги»; ДК 016:2010 – 09.90.11- «Послуги допоміжні щодо добування кам’яного вугілля»). Очікувана вартість закупівлі 63 млн 360 тис. грн.

Скаржник – товариство з обмеженою відповідальністю «Промислова компанія “Збагачувач”» (м. Київ), – повідомив, що тендерна документація замовника містить вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників процедури закупівлі.
Так, згідно з додатком 2 до тендерної документації вимагалось щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази подати:
– довідку (складена в довільній формі) про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору, в якій обов’язково повинно зазначити інформацію про наявність вагоноопрокиду у учасника;
– копію підтверджуючого документу на вагоноопрокид – технічний паспорт.

На думку скаржника, факт наявності на збагачувальній фабриці вагонопрокиду жодним чином не стосується процесу надання послуг зі збагачення вугілля, а тому не може бути обов’язковою умовою для участі у процедурі закупівлі.
За твердженням ТОВ «ПК “Збагачувач”», майже всі збагачувальні фабрики України (за виключенням лише двох фабрик ЦЗФ «Добропільська» та ЦЗФ «Комсомольська») за своїми технічними проектами не мають вагоноопрокиду та здійснюють процес збагачення (переробки) вугілля без застосування вагоноопрокиду. Таким чином, умови тендерної документації є дискримінаційними та обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі.

У ході розгляду скарги Колегією АМКУ встановлено, що дійсно, враховуючи вимоги документації, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають в наявності вагонопрокид, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і скаржника.

Крім того замовник державне підприємством «Селидіввугілля» не довело та документально не підтвердило, що без вагонопрокиду послуги збагачування вугілля надати не можливо, або складно та в чому саме необхідність цієї вимоги, яка обмежує коло учасників.

Законодавство передбачає, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи наведене, Колегія АМКУ 31.01.2017 зобов’язала державне підприємство «Селидіввугілля» внести зміни до тендерної документації.

(!)Враховуючи кількість скарг, залишених органом оскарження в минулому місяці без розгляду, радимо звертати увагу на строки оскарження, встановлені законодавством.
Так, скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватись з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
У разі порушення строків оскарження процедур закупівель, такі скарги залишаються органом оскарження без розгляду.

Рекомендовані публікації

Додати коментар