Допорогові закупівлі. Де? Коли? Як? Куди?

Допорогові закупівлі. Де? Коли? Як? Куди?

Ті, хто вже брав участь у публічних закупівлях знають, що закупівлі можуть бути допорогові та надпорогові.

Так, допорогові закупівлі – це закупівлі загальна запланована сума яких складає менше ніж 200 тисяч гривень для товарів та послуг та 1,5 мільйони гривень для робіт.

Якщо заплановано витрати, що перевищують вказані суми, такі закупівлі називають надпороговими.

Загалом для застосування процедури аукціону для допорогових закупівель, замовники можуть використовувати «Порядок організації проведення допорогових закупівель у разі використання електронної системи закупівель», затверджений наказом Міністерством економічного розвитку і торгівлі України від 19.06.2017, а також наказ ДП «Прозорро» № 10 від 19.03.2019 «Про затвердження Інструкції про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншої за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».

Згідно вказаних документів, замовник допорогових закупівель – це замовник у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».

Допорогова закупівля проводиться в електронній системі закупівель та передбачає такі етапи:

  1. Оприлюднення інформації про закупівлю.

Замовник публікує оголошення, і зазначає дату завершення періоду подання пропозицій.

  1. Період уточнень.

У процедурі окремо виділений період уточнень, протягом якого учасники можуть задавати запитання стосовно умов закупівлі (кваліфікаційних вимог до учасника або предмету закупівлі), а замовники – надавати відповіді і вносити зміни до умов закупівлі.

Тривалість періодів уточнень і подання пропозицій визначається замовником, але не може бути менше 1 робочого дня для закупівель з вартістю від 3 000 до 50 000 грн та не менше 3 робочих днів для вартості більше 50 000 грн.

  1. Період подання пропозицій.

Після завершення періоду уточнень, система автоматично планує дату і час початку аукціону і майданчики інформують про це замовника та учасників, замовники втрачають можливість вносити зміни до оголошення. Учасники подають пропозиції, які залишаються конфіденційними.

  1. Електронний аукціон.

Після завершення періоду подання пропозицій відбувається понижуючий аукціон за єдиним критерієм «ціна», протягом якого учасники можуть зменшувати цінову пропозицію. По завершенню аукціону всі пропозиції учасників оприлюднюються без обмежень.

  1. Кваліфікація і розгляд пропозицій учасників.

Замовник послідовно перевіряє отримані пропозиції, починаючи з найменшої запропонованої ціни до найвищої. Якщо пропозиція учасника з найменшою ціною відповідає вимогам замовника, така пропозиція оголошується переможцем. Якщо не відповідає, замовник дискваліфікує таку пропозицію, розміщуючи обґрунтування, і оцінює наступну.

  1. Визначення переможця та укладання договору.

Не пізніше ніж через 30 календарних дні після визнання переможця замовник або укладає договір або відміняє закупівлю. У разі укладення договору він оприлюднюється протягом 2 робочих днів з дня укладення.

У разі ж здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель (тобто без аукціону), за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, але є меншою за вартість, яка встановлена в абзацах другому і третьому частини 2 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».

Тому досконально вивчайте закон або звертайтесь за кваліфікованою юридичною допомогою до професіоналів в цій царині.

Категорії: Інше

Рекомендовані публікації

Додати коментар