ФОРМАЛЬНІ/НЕСУТТЄВІ ПОМИЛКИ В РОЗУМІННІ ОРГАНУ ОСКАРЖЕННЯ

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель звернулось товариство з обмеженою відповідальністю “Ауфбау” (м. Київ).

Товариство оскаржувало дії комунального підприємства “Міжнародний аеропорт “Київ” (Жуляни) під час проведення процедури закупівлі “Автоліфт бортового харчування (кейтерінг) ДК 016:2010: код 28.22.15-30.00 «Автонавантажувачі, з підіймальним чи вантажним устаткуванням, без електродвигуна» ДК 021:2015: код 34142100-5 «Вантажні автомобілі з підіймальними платформами»”, а саме неправомірне відхилення пропозиції скаржника. Очікувана вартість закупівлі 8 млн грн.

За результатом аналізу скарги Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 19.12.2016 встановила, що пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником та зобов’язала замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника.

Разом з тим, скаржник повідомляв про відсутність в пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю “СКАН СИСТЕМС” на документах “SELLER’S CERTIFICATE QUALITY”, “Письмо авторизации” та Протоколу зборів учасників ТОВ  “СКАН СИСТЕМС” відбитків “копія вірна” або “з оригіналом згідно”. Крім того, на Протоколі зборів учасників “СКАН СИСТЕМС” відсутній зразок підпису директора.

У зв’язку з наведеним, Колегією АМКУ було розглянуто зазначене та встановлено наступне.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
В даній процедурі пунктом 1 розділу 3 документації було визначено, що відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не відхиляє тендерну пропозицію через допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок.
Відповідно до умов цієї документації формальними (несуттєвими) помилками вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст та ціну тендерної пропозиції (технічні помилки та описки).

Отже, відсутність відбитку “копія вірна” або “з оригіналом згідно” тощо на зазначених сторінках тендерної пропозиції ТОВ  “СКАН СИСТЕМС” є формальною помилкою у розумінні зазначених вище положень Закону та документації.
Таким чином, в цій частині відсутні підстави для задоволення скарги скаржника ТОВ “Ауфбау”.

Також скаржник повідомляв про неподання замовником відповіді в електронній системі закупівель на його вимогу щодо підстав невідповідності тендерної пропозиції.

Законодавством у сфері публічних закупівель встановлено, що у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутись до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.

Замовник КП “Міжнародний аеропорт “Київ” зазначав, що від ТОВ “Ауфбау” 28.11.2016 надійшло звернення, яке було розглянуто на засіданні тендерного комітету та рішення стосовно нього було оформлено 29.11.2016.
Разом з тим, електронний майданчик, на якому замовник розміщує інформацію за адресою https://www.dzo.com.ua, відмовив в публікації відповідей на оскарження результату кваліфікації та видавав помилку. Замовник неодноразово звертався до служби підтримки майданчика і тільки 30.11.2016 отримав доступ до публікації відповідей.
Як встановила Колегія АМКУ, замовник надав відповідь скаржнику у встановлений законом строк, отже в цій частині підстави для задоволення скарги скаржника ТОВ “Ауфбау” відсутні.

Рекомендовані публікації

Додати коментар