Майонез із жирністю 30% не майонез

Майонез із жирністю 30% не майонез

Херсонське тервідділення АМКУ рекомендувало ПрАТ «ЧУМАК» припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Так, херсонські антимонопольщики виявили, що у магазинах та торговельних мережах України реалізовується виготовлена ПрАТ «Чумак» майонезна продукція з різним вмістом жиру, зокрема, «майонез «Апетитний» 30%», «майонез «Французький провансаль 30%», «майонез «Пісний 30%», «майонез «Салатний»15%», «майонез «Легкий Справжній 30%». Тобто, виробник пропонує споживачам в асортименті продукт «майонез» із жирністю 15% та 30%.

Однак в ДСТУ 4487:2015 «Майонези та майонезні соуси. Загальні технічні умови» визначені терміни «майонез» та «майонезний соус» відповідно до яких наведені їх відмінні характеристики за органолептичними та фізико-технічними показниками.

Так, відповідно до встановлених норм, майонезна продукція жирністю від 5 до 50% є майонезним соусом, а не майонезом.

У свою чергу ПрАТ «Чумак» зазначило, що виготовляє вказані майонези за власними ТУ У 10.8-24106105-036:2016 «Майонези. Технічні умови», які зареєстровані у ДП «Херсонський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» та внесені до державного реєстру технічних умов нормативної бази ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості».

При розробці ж ТУ вимоги ДСТУ 4487:2015 «Майонези та майонезні соуси. Загальні технічні умови» виробником не враховувалися і тому при маркуванні майонезів товариство зазначає на упаковці «майонез», а не «майонезний соус» не дивлячись на низьку частку жиру в продукції.

Проте, як зазначає Український науково-дослідний інститут олії та жирів, вимоги ТУ не повинні бути нижче вимог стандартів, що поширюються на цю продукцію. Тобто, вироблені згідно з ТУ майонези повинні мати жирність не нижче, ніж визначено ДСТУ, а продукція, з вмістом жиру менше 50% – є «соусом майонезним».

Таким чином ПрАТ «Чумак» при маркуванні продукції мало зазначати, що це «соус майонезний», а не «майонез».

Зі свого боку тервідділення АМКУ вказало, що позначення на упаковці майонезної продукції напису «майонез» замість «майонезний соус» використовується у спосіб, який може ввести в оману, зокрема, привернути увагу споживачів, стимулювати їх зацікавленість до купівлі цього товару, як більш якісного за своїми характеристиками і може ставити цю продукцію у більш вигідне становище по відношенню до продукції інших суб’єктів господарювання, які виробляють та здійснюють реалізацію майонезної продукції.

Тобто, ПрАТ «ЧУМАК» може отримати неправомірні переваги у конкуренції шляхом поширення неправдивих відомостей.

Таким чином орган Комітету рекомендував товариству припинити розміщувати на упаковках продукції інформацію, що вводить в оману споживачів, та дав виробнику шість місяців для вжиття необхідних заходів з припинення дій, які містять ознаки порушення.

Рекомендовані публікації

Додати коментар