Мільйонний штраф від АМКУ для оператора мобільного зв’язку

19 466 840 грн має заплатити ТОВ «лайфселл» за повідомлення невизначеному колу осіб неправдивих, неповних, неточних відомостей щодо тарифікації вихідних дзвінків.

Нещодавно стало відомо про те, що антимонопольне відомство оштрафувало одного з відомих українських мобільних операторів на кругленьку суму. Як повідомив сам АМКУ такий штраф оператор отримав за те, що вводив споживачів в оману, повідомляючи неточні, неправдиві та неповні відомості про тарифікацію дзвінків.

А саме ще у 2011 році, коли власне і було розпочато розгляд цієї справи відомством, АМКУ звернув увагу на те, що на сайті ТОВ «лайфселл», в тарифному плані «Оптимальний Life:)» зазначалась певна інформація про вартість дзвінків (вихідних викликів) і тарифікацію міжнародних дзвінків, а саме: «Дзвінки на всі номери life:), грн./хв. – 0.; дзвінки на номери мереж фіксованого зв’язку та номери інших операторів мобільного зв’язку України, грн./хв. – 1,00». Водночас вищезазначений тарифний план містив примітку такого змісту: «Для тарифікації дзвінків по Україні застосовується повна тарифна одиниця часу – 30 секунд, починаючи з першої секунди. Для тарифікації дзвінків до 30 секунд застосовується повна тарифна одиниця часу – 30 секунд…»

На думку Комітету, ознайомившись з цією інформацією споживач міг подумати, що тарифікація дзвінків є по секундною. Тобто, споживач/абонент міг вважати, що оплата знімається за кожну фактично використану секунду розмови, а насправді, як з’ясували в АМКУ, оплата знімалась в першу секунду розмови в розмірі вартості повної хвилини незалежно від кількості проговорених секунд у цій хвилині.

Також Комітет зазначив, що повна інформація про тарифні плани оператора та тарифікацію дзвінків відповідно до тарифу є не зовсім доступною для споживачів. Абонент, зайшовши на сайт ТОВ «лайфселл», має зробити декілька переходів перш ніж отримає повну та вичерпну інформацію про обраний ним тарифний план і зрозуміти, що тарифікація не є посекундною.
Окрім того, як зазначає АМКУ, ТОВ «лайфселл» вказує вартість лише однієї хвилини розмови і взагалі не зазначає вартість однієї секунди, а також не зазначає первинну вартість у 59 секунд, яка включена у вартість 1 секунди, що ще раз, на думку Комітету, підкреслює неповноту наданої інформації.

Для підтвердження своїх суджень АМКУ також провів опитування споживачів та абонентів мобільного зв’язку стосовно розуміння ними інформації «тарифікація вихідних та переадресованих дзвінків (телекомунікаційної послуги передавання інформації голосом) є посекундною та здійснюється в першу секунду кожної хвилини телекомунікаційної послуги. У рахунок вартості першої секунди кожної хвилини телекомунікаційної послуги надаються наступні 59 секунд без додаткової тарифікації». Згідно з результатами опитування (опитано 512 споживачів/абонентів на виході з центрів обслуговування абонентів оператора ТОВ «лайфселл»):

  • 213 опитаних сприймають твердження оператора про деталі тарифікації як оплату за кожну секунду вихідного дзвінка, починаючи з першої секунди;
  • 129 опитаних вважають, що стягнення плати здійснюється лише за першу секунду кожної хвилини розмови в розмірі вартості секунди, секунди з 2 по 59 надаються безкоштовно (даруються);
  • 170 опитаних вважають, що стягнення плати здійснюється в першу секунду кожної хвилини розмови в розмірі вартості хвилини.

Отже, згідно з результатами опитування 66,8 % опитаних споживачів були введені в оману щодо твердження оператора.

Таким чином АМКУ визнав такі дії товариства порушенням законодавства, передбаченим статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, шляхом повідомлення невизначеному колу осіб неправдивих, неповних, неточних відомостей щодо тарифікації вихідних дзвінків, що можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання послуг ТОВ «лайфселл».

Крім того, АМКУ зобовязав товариство у двомісячний строк з дня одержання рішення інформування споживачів та абонентів стосовно тарифікації вихідних дзвінків здійснювати у строк, встановлений законодавством, у чіткій формі та у спосіб, що не вводитиме в оману споживачів та абонентів телекомунікаційних послуг.

Рекомендовані публікації

Додати коментар