Написи на маслі «ДОМАШНЄ» та «МАСЛО ДЛЯ ДІТЕЙ від 3-х років» вводили споживачів в оману

Вінницьке тервідділення АМКУ оштрафувало ТОВ «ТЕРРА ФУД» на 136 тис грн за два порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Так, вінницькі антимонопольщики отримали від ТОВ «Люстдорф» заяву щодо неправомірного використання написів «ДОМАШНЄ» та «МАСЛО ДЛЯ ДІТЕЙ від 3-х років» на упаковках масла солодковершкового жирністю 63 %, 73 % під торговим знаком «Ферма» виробництва ТОВ «Терра Фуд».

ТОВ «Люстдорф» вказало, що перебуває в конкурентних відносинах з ТОВ «ТЕРРА ФУД», в тому числі у виробництві масла солодковершкового, а методи та прийоми недобросовісної конкуренції при виробництві масла солодковершкового, що використовуються ТОВ «ТЕРРА ФУД», наносять шкоду ТОВ «Люстдорф».

В ході розгляду цієї заяви тервідділення АМКУ провело аналіз оформлення двох упаковок масла та встановило, що дії ТОВ «Терра Фуд» є порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.

А саме, на упаковці масла, виробництва ТОВ «Терра Фуд», містився напис «ДОМАШНЄ», який був виконаний більшим шрифтом ніж написи «солодковершкове» та «бутербродне», які вказують на виготовлення продукту згідно з ДСТУ 4399:2005  «Масло вершкове. Технічні умови».

Разом з тим,  ДСТУ 4399:2005 не передбачено використання напису «ДОМАШНЄ» для масла жирністю 63 %.

На заперечення виробника, про те, «ДОМАШНЄ» – це комерційна (фірмова) назва, яка не характеризує продукт, а тільки відрізняє цей продукт від інших, орган Комітету зазначає, що словесне позначення «ДОМАШНЄ» інформує споживача про певні споживчі характеристики продукту.
Написи «ДОМАШНЄ» та МАСЛО на упаковці масла солодковершкового бутербродного є домінуючими на упаковці та підкреслюють їх значимість з поміж іншої інформації, нанесеної на упаковку та може створювати у споживача враження, що саме напис «ДОМАШНЄ» є назвою товару, а не бутербродне.

Твердження тервідділення АМКУ підтвердило і проведене опитування споживачів. У 67,3 % опитаних розміщення напису «ДОМАШНЄ» на упаковці масла солодковершкового бутербродного 63 % жиру сприймається, що така продукція має кращі смакові та споживчі властивості, кращу якість, ніж продукція на якій така інформація відсутня.
А на запитання: «Чи надали б Ви перевагу у виборі продукції на упаковці якої розміщена інформація «ДОМАШНЄ» перед аналогічною продукцією (масло солодковершкове бутербродне) на якій така інформація відсутня?» – 65,0 % осіб відповіли «Так».

На іншій упаковці масла, виробництва ТОВ «Терра Фуд», поширювалась інформація у вигляді напису «МАСЛО ДЛЯ ДІТЕЙ від 3-х років».
Виробник не надав до тервідділення АМКУ жодного документу, яким було б підтверджено, що масло солодковершкове селянське з вітамінами 73 % жиру «МАСЛО ДЛЯ ДІТЕЙ від 3-х років» рекомендоване для споживання дітьми від 3-х років.

Проведене органом Комітету опитування споживачів показало, що і 89,0 % опитаних не надали б перевагу продукції, на упаковці якої міститься інформація «масло для дітей від 3 років», якби знали, що ця продукція не має документів, які б підтверджували, що сферою застосування цієї продукції є харчування дітей віком від 3 років.

Таким чином антимонопольне відомство зробило висновок, що ТОВ «ТЕРРА ФУД» може отримати неправомірні переваги у конкуренції, посилюючи свою конкуренту позицію не завдяки власним досягненням, а шляхом поширення на упаковках неправдивих відомостей про цей продукт.

Відповідно такі дії були кваліфіковані вінницькими антимонопольщиками як порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбачені статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», за що тервідділення АМКУ і оштрафувало ТОВ «Терра Фуд» на вказану суму.

Рекомендовані публікації

Додати коментар