НЕДОБРОСОВІСНА КОНКУРЕНЦІЯ НА РИНКУ ОЛІЇ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ. ОДНА ЕТИКЕТКА – ДВА ПОРУШЕННЯ.

У ході дослідження ринків продовольчих товарів в торгівельній мережі Тернопільської області Тернопільським обласним територіальним відділенням АМКУ було виявлено олію соняшникову, на етикетках якої поширювалась неправдива інформація.

Так, зокрема, фасувальник олії товариство з обмеженою відповідальністю «СП Продсервіс» (м.Бережани, Тернопільська обл.) на етикетках олії під торговельною маркою «Родинне поле» центральній частині поряд з назвою розташовував цифри «2» та «5».57711365

Товариство розфасовує олію соняшникову під торговельною маркою «Родинне поле» в тару, яку самостійно видуває з ПЕТ-форм, при чому фактична маса нетто та об’єм пляшки з цифрою «2» – 1450 г ± 20 г та  1576 см3 ± 1,5% відповідно, а маса нетто та об’єм пляшки з цифрою «5» -3900г ± 1,5% та  4240 см3 ± 1,5%.

Відділенням було встановлено, що інформація на етикетці, зокрема, щодо фактичної ваги нетто олії виконана в спосіб, що може ввести споживача в оману. Так, споживач бачить розміщену в помітній центральній частині етикетки олії «Родинне поле» чітко видиму цифру 2 або 5 (виконану шрифтом висотою 10-12 мм), асоціює їх з об’ємом 2 л або 5л та не завжди вчитується в текст щодо маси нетто олії, зазначеній на боковій стороні етикетки дрібними літерами (шрифт висотою 2мм) та не в однаковій зоні видимості з назвою продукції та цифрами «2» та «5». Отже, фактично, споживач може купити олії менше (в залежності від об’єму пляшки), ніж очікує.

Крім того, тервідділення зазначило, що продукція інших виробників, які продають олію, кількість якої чітко вказана на етикетці, виглядає в очах покупця менш привабливою через більш високу ціну (ціна олії товариства «СП Продсервіс» виявилась найдешевшою), що підтверджується результатами анкетування споживачів олії, проведеного відділенням. Зокрема, 85 % з опитаних споживачів у м. Тернополі щодо асоціацій, які виникають у них від цифри «2» або «5» на етикетках олії, вважають це об’єм олії, налитої в пляшку.

72 % зазначили, що не звіряють значення ваги та об’єму, вказані на етикетках.
Для 77 % респондентів ціна є основним фактором, що вплине на рішення про покупку олії.

Також Тернопільським тервідділенням АМКУ було встановлено, що на етикетках олії під торговельними марками «Родинне поле» та «Чесний літр» товариство «СП Продсервіс» поширювало неправдиву інформацію щодо відповідності продукції вимогам ДСТУ 4492:2005, походження олії соняшникової та штрих-кодів з номерами GTIN.56646

24.11.2016 Тернопільським обласним територіальним відділенням АМКУ дії товариства «СП Продсервіс» були визнані порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.

Товариство було оштрафовано на 34 000 грн за повідомленні на етикетках олії соняшникової рафінованої дезодорованої вимороженої марки «П» під торговельною маркою «Родинне поле» неправдивої інформації щодо фактичної кількості олії соняшникової внаслідок обраного способу її викладення;

та – на 34 000 грн за повідомлення на на етикетках олії соняшникової рафінованої дезодорованої вимороженої марки «П» під торговельними марками «Родинне поле», «Чесний літр» неправдивої інформації щодо відповідності продукції вимогам ДСТУ 4492:2005,  походження олії соняшникової та зазначення недійсних штрих-кодів з номерами GTIN.

Також товариство зобов’язано в двомісячний термін з дня отримання рішення усунути неправдиву інформацію з етикеток олії соняшникової рафінованої дезодорованої вимороженої марки «П» під торговельними марками «Родинне поле» і «Чесний літр».

Рекомендовані публікації

Додати коментар