ПІДСТАВИ ЗАЛИШЕННЯ БЕЗ РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ЗАКУПІВЕЛЬ

За минулий тиждень Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель було залишено без розгляду 6 скарг суб’єктів господарювання.

Підставами для залишення скарг без розгляду були:

I. Порушення строків оскарження.

Згідно з Законом України «Про здійснення державних закупівель» скарги подаються до органу оскарження не пізніше 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення його прав чи законних інтересів прийнятим рішенням, дією чи бездіяльністю замовника, генерального замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.

Скарги, що стосуються документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації, запиту цінових пропозицій), можуть подаватися у будь-який строк після оприлюднення оголошення про їх проведення, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, встановленої для подання пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій), та не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання цінових пропозицій.

Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено оскарження тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.

Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.

Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.

II. Відсутність обґрунтувань наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів.

Відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель» скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження в письмовій формі та повинна містити, зокрема, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, генерального замовника, що суперечать законодавству у сфері державних закупівель  і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.

Законом України «Про публічні закупівлі» також передбачено наявність в скарзі обґрунтування порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.

III. Відсутність документу, що підтверджує справляння плати за подання скарги.

Законом України «Про здійснення державних закупівель»  та  Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено залишення органом оскарження скарги без розгляду у разі, якщо суб’єктом оскарження не внесено плату за подання скарги.

Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2010 № 773, така плата становить 5 тис. грн. у разі оскарження процедури державної закупівлі товарів або послуг, та 15 тис. грн. у разі оскарження процедури державної закупівлі робіт.

Отже, під час подачі скарги до органу оскарження радимо дотримуватись вимог, встановлених законодавством, або звернутись за правовою допомогою до нашої юридичної компанії.

Рекомендовані публікації

Додати коментар