ПИТАННЯ ЩОДО ЕКСПЕРТИЗИ ОБЛАДНАННЯ НЕ ВІДНОСИТЬСЯ ДО КОМПЕТЕНЦІЇ ОРГАНУ ОСКАРЖЕННЯ

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель звернулось товариство з обмеженою відповідальністю “Телефонні системи і мережі «Анфер»” (м. Київ).
Товариство оскаржувало порушення Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради порядку проведення закупівлі – “Придбання устаткування для системи відеоспостереження для капітального будівництва системи “Безпечне місто” [оголошення № 152165, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, бюлетень від 28.07.2016 № 142(28.07.2016)]. Очікувана вартість закупівлі 14 389 951,16 грн.

Як встановила Колегія АМКУ, пропозиція скаржника була правомірно відхилена замовником. У складі тендерної пропозиції скаржника були відсутні дані, передбачені документацією щодо назви, моделі, опису обладнання та відомості про виробника, був відсутній сертифікат УкрСЕПРО, зокрема, на кронштейн для кріплення відеокамери, блок живлення для відеокамери тощо.

Разом з тим, скаржник повідомив, що система відеоаналітики будується на обладнанні та програмному забезпеченні російського виробництва. У зв’язку з цим, скаржник просив провести експертизу обладнання та програмного забезпечення TRASSIR у Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації на предмет можливого несанкціонованого доступу, витоку інформації та втручання.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель щодо зазначеного повідомила наступне.
Відповідно до абзацу другого статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Питання щодо проведення експертизи обладнання та програмного забезпечення TRASSIR у Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації на предмет можливого несанкціонованого доступу, витоку інформації та втручання, з метою захисту прав та інтересів жителів міста Полтава не відноситься до компетенції органу оскарження.

Разом з тим, Колегією АМКУ було встановлено дискримінаційний підхід замовника під час розгляду та оцінки пропозицій, а саме: була відхилена пропозиція скаржника, однак не відхилені пропозиції інших учасників – ПП “Явір-2000” та ТОВ СП “Охорона”, які не відповідали умовам документації. Зокрема, у складі копій пропозицій конкурсних торгів ПП “Явір-2000” та ТОВ СП “Охорона” були відсутні сертифікати УкрСЕПРО на весь товар, що є предметом закупівлі, що не відповідає умовам документації в цій частині (однією з підстав відхилення пропозиції конкурсних торгів скаржника була її невідповідність наведеній умові документації).
У зв’язку з цим, 17.01.2017 Колегія АМКУ зобов’язала замовника відмінити процедуру закупівлі.

2 вересня 2016 року товариство з обмеженою відповідальністю “Телефонні системи і мережі «Анфер»” вже зверталось до АМКУ з приводу цієї закупівлі та просило зобов’язати замовника виправити недоліки у документації з метою усунення суперечливих та неоднозначних умов. Колегія АМКУ зобов’язала замовника внести зміни до документації конкурсних торгів.

Рекомендовані публікації

Додати коментар