Повідомляємо про помилки учасників при оскарженні процедур закупівель в березні.

Ми щомісячно повідомляємо про помилки, які допускають учасники процедур під час подання скарг до органу оскарження – Антимонопольного комітету України.
Слід зазначити, що порівнюючи з лютим, в березні, кількість скарг, які подавались до органу оскарження, збільшилась майже в два рази.

Підставами для залишення скарг без розгляду були і знову ж таки продовжують залишатись відсутність документу, що підтверджує справляння плати за подання скарги, та порушення строків оскарження.
Ми неодноразово наголошуємо, що за подання скарги до органу оскарження справляється плата в розмірі 5 000 гривень – у разі оскарження процедури закупівлі товарів або послуг та 15 000 гривень – у разі оскарження процедури закупівлі робіт.
Плата за подання скарги зараховується до Державного бюджету України.

Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено залишення органом оскарження скарги без розгляду у разі, якщо суб’єктом оскарження не внесено плату за подання скарги та порушено строки оскарження.

Ми відмітили також, що в березні набрала обертів тенденція відкликання скарг скаржником.
Законодавством передбачено, що орган оскарження припиняє розгляд скарги, якщо скаргу відкликано суб’єктом оскарження. Отже, скарга, яка була відкликана, розглядатись органом оскарження не буде. Разом з тим, у разі відкликання скарги, оплата за скаргу не повертається.

Також у березні залишились випадки подання скарг в паперовому вигляді. І це вже через понад рік (!) після набрання чинності Закону України «Про публічні закупівлі» та перехід державних закупівель на електронний формат.
Закон передбачає, що скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Після розміщення скарги суб’єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка.

(!)При поданні скарги до органу оскарження зверніть увагу на те, що вона має містити документ, що підтверджує справляння плати за подання скарги; підстави подання скарги; обґрунтування наявності порушених прав суб’єкта оскарження та вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель та у визначені строки.

Під час подачі скарги до органу оскарження радимо дотримуватись вимог, встановлених законодавством, або звернутись за правовою допомогою до нашої юридичної компанії.

Рекомендовані публікації

Додати коментар