Повідомляємо про помилки учасників при оскарженні процедур закупівель в червні

В червні органом оскарження було прийнято понад вісімсот рішень. По суті органом оскарження було розглянуто майже третина зі скарг, що надійшли. Разом з тим, понад одинадцять відсотків з прийнятих рішень стосувались залишення заяв без розгляду. 
Так, підставами для залишення скарг без розгляду є відсутність документу, що підтверджує справляння плати за подання скарги, відсутність обґрунтувань порушених прав та порушення строків оскарження.
Ми неодноразово наголошуємо, що за подання скарги до органу оскарження справляється плата в розмірі 5 000 гривень – у разі оскарження процедури закупівлі товарів або послуг та 15 000 гривень – у разі оскарження процедури закупівлі робіт. Плата за подання скарги зараховується до Державного бюджету України.
Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено залишення органом оскарження скарги без розгляду у разі, якщо суб’єктом оскарження не внесено плату за подання скарги та порушено строки оскарження.

Законом також передбачено оскарження тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, не підлягають оскарженню положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися.

Крім того, звертаємо вашу увагу на те, що у червні один із суб’єктів оскарження припустився нетипової фатальної помилки – у скарзі не зазначено місцезнаходження самого скаржника. Орган оскарження, враховуючи в даному випадку невідповідність скарги вимогам статті 18 Закону, залишає скаргу без розгляду.

Також, Колегією АМКУ у червні було прийнято 10 рішень про повернення коштів.
Так, якщо було сплачено плату за подання скарги, а скаргу до органу оскарження подано не було та платіжне доручення не використане за іншою скаргою, оплата за скаргу повертається органами Казначейства на підставі рішення органу оскарження.

(!)При поданні скарги до органу оскарження зверніть увагу на те, що вона має містити документ, що підтверджує справляння плати за подання скарги; підстави подання скарги; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження, обґрунтування наявності порушених прав суб’єкта оскарження та вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.

Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель та у встановлені строки.

Під час подачі скарги до органу оскарження радимо дотримуватись вимог, встановлених законодавством, або звернутись за правовою допомогою до нашої юридичної компанії.

Рекомендовані публікації

Додати коментар