Служба автомобільних доріг у Волинській області відмінила процедуру закупівлі послуг з ремонту вартістю понад 240 мільйонів гривень. АМКУ зобов’язав

До Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03.05.2017 звернулось відкрите акціонерне товариство “Дорожньо-будівельний трест №4 м. Брест” (м. Брест).
Скаржник повідомляв про порушення замовником Службою автомобільних доріг у Волинській області порядку проведення процедури закупівлі послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги державного значення Н-22 Устилуг — Луцьк — Рівне на ділянці км 13+420 – 35+000 (3 лоти) (45233142-6 Ремонт доріг) з очікуваною вартістю 240 469 718 грн та просив, зокрема, зобов’язати замовника скасувати рішення щодо відхилення його тендерної пропозиції та рішення про допущення до аукціону тендерної пропозицій ТОВ “Луцькавтодор-Сервіс”.

Як встановила Колегія АМКУ, тендерна пропозиція скаржника не відповідала умовам документації та була правомірно відхилена замовником.
Проте, деякі причини відхилення були визнані Колегією неправомірними, зокрема:
Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій підставою відхилення було “У довідці про професійну кваліфікацію робочих не вказано загальний стаж роботи за фахом працівників, як це вимагалося додатком №2 до тендерної документації”. Колегія АМКУ зазначає, що документація не містила окремих вимог, яким саме чином повинна бути зазначена інформація стосовно загального стажу роботи за фахом та стосовно яких працівників. Отже, тендерна пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником із зазначеної підстави.
Також, відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозиції підставою відхилення скаржника було “наданий учасником на підтвердження надання аналогічних видів послуг акт приймання в експлуатацію завершеного об’єкту не містить додатків №9-15”.
У ході розгляду зазначеного питання Колегією АМКУ було встановлено, що документація не містила обов’язку надавати до складу пропозиції додатків до акту приймання робіт тощо. У складі пропозиції скаржника міститься акт приймання в експлуатацію закінченого реконструкцією об’єкта “автомобільної дороги Р-16 Тюхиничи – Високе – кордон Республіки Польща (Песчатка), км 41, 000-км 46,750 (коригування)”. Враховуючи вищенаведене, пропозиція скаржника була неправомірно відхилена із зазначеної підстави.

Щодо пропозицій допущеного до аукціону ТОВ “Луцькавтодор-Сервіс”, Колегія АМКУ зазначила, що тендерна пропозиція товариства не відповідала умовам документації, а саме були відсутні договори оренди на дорожню техніку, зазначену у довідці; строк дії банківської гарантії був менший, ніж вимагався замовником.

Таким чином, замовник мав відхилити пропозицію ТОВ “Луцькавтодор-Сервіс” та відмінити процедуру закупівлі.
Колегія АМКУ, враховуючи порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель, своїм рішенням від 25.05.2017 зобов’язала Службу автомобільних доріг у Волинській області відмінити процедуру закупівлі.

Як свідчить інформація в електронній системі закупівель, 31.05.2017 на виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель,  процедура закупівлі послуг з ремонту була відмінена.

Разом з тим, під час оскарження процедури закупівлі, скаржник серед іншого зазначав, що рішення про відхилення пропозиції скаржника та його публікація на електронному майданчику було опубліковано замовником у п’ятницю 28.04.2017, у неробочий час, о 18:28 (за лотом № 2) та 18:27 (за лотом № 3) напередодні чотирьох вихідних днів, чим було штучно зменшено час для оскарження учасником такого рішення до одного робочого дня.

У ході розгляду даного питання Колегія АМКУ зазначає наступне.
Згідно зі статтею 10 Закону України “Про публічні закупівлі” замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме інформацію про відхилення тендерної пропозиції учасника – протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення.
Згідно зі статтею 30 Закону інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Протоколом розгляду тендерних пропозиції від 28.04.2017 № 62 тендерна пропозиція скаржника була відхилена замовником за лотами №№ 2, 3 та оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу 28.04.2017, що не спростовано скаржником.

Слід зазначити, що Закон не встановлює обмеження у годинах оприлюднення, зокрема, інформації про відхилення тендерної пропозиції учасника.
Скаржник не довів та документально не підтвердив порушення замовником Закону в цій частині, крім цього, зазначене не завадило скаржнику звернутись до органу оскарження за захистом своїх прав та законних інтересів. Враховуючи вищенаведене, відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.

Рекомендовані публікації

Додати коментар