Споживач має право самостійно обирати прилад обліку електроенергії

Запорізьке тервідділення АМКУ надало ПАТ «Запоріжжяобленерго» обов’язкові для розгляду рекомендації щодо усунення ознак порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

До органу Комітету звернулась громадянка, яка бажала встановити в своєму помешканні лічильник електричної енергії типу Ц36807П виробництва ТОВ «Харківський електротехнічний завод «Енергоміра», який внесено в Державний реєстр засобів вимірювальної техніки, проте ПАТ «Запоріжжяобленерго» відмовило їй у встановлені цього приладу обліку.

Товариство аргументувало свою відмову тим, що під час купівлі засобу обліку побутовий споживач повинен керуватися рекомендаціями електророзподільного підприємства щодо технічних характеристик такого засобу обліку, оприлюдненими на його веб-сайті, а засіб обліку типу СЕ 102 К5 на веб-сайті ПАТ «Запоріжжяобленерго» відсутній.

Але, як встановило тервідділення АМКУ, на веб-сайті товариства відсутні рекомендації електророзподільного підприємства щодо технічних характеристик для багаготарифних засобів обліку, а лише розміщена інформація про рекомендовані до встановлення типи засобів обліку. При цьому, рекомендовані типи засобів обліку не є обов’язковими до встановлення, а тому електророзподільне підприємство не має права відмовляти побутовому споживачу у встановленні придбаного цим споживачем багатотарифного приладу обліку електроенергії у зв’язку з тим, що такий прилад обліку не включений до переліку рекомендованих до встановлення типів засобів обліку електророзподільним підприємством.

Таким чином, відмова ПАТ «Запоріжжяобленерго» у встановленні споживачу приладу обліку електричної енергії, який внесено до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки та який має відповідні сертифікати, є необгрунтованою та може призвести до ущемлення інтересів споживача.

Тому тервідділення АМКУ зробило висновок, що такі дії з боку товариства містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції передбаченого пунктом 2 статті 50, частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) на ринку передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами. Відповідно до цього орган Комітету надав ПАТ «Запоріжжяобленерго» обов’язкові для розгляду рекомендації про розгляд яких товариство має повідомити у 10-денний термін з дня отримання.

Рекомендовані публікації

Додати коментар