Тендерна Колегії АМКУ застосовує нові підходи

Тендерна Колегії АМКУ застосовує нові підходи

Тепер у Замовника з’явились нові додаткові, і фактично обов’язкові, «функції».

Так, тепер Замовник під час виявлення порушень має впевнитись, що інформація, яка вимагалась, відсутня у відкритих державних реєстрах, і тільки після цього переходити до відхилення. У разі ж якщо ця інформація є у реєстрах і вона підтверджує відповідність учасника вимогам, то Замовник не має законного права на відхилення тендерної пропозиції, хоча вона і не відповідає його тендерній документації.

Таке рішення Колегія АМКУ винесла по процедурі UA-2019-10-30-000837-c.

Тендерна документація передбачала надання довідки про те, що представника учасника у цій процедурі раніше не було притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного порушення у сфері закупівель. Таким чином, Замовник встановив конкретну вимогу, а також її документальне підтвердження, яке обов’язково повинно надаватись у складі тендерної пропозиції учасника.

Скаржник у скарзі повідомив про відсутність у складі тендерної пропозиції Переможця зазначеної довідки.

У ході розгляду Колегія АМКУ встановила, що довідка, надана у складі тендерної пропозиції, дійсно не містить інформації, яка вимагалась Замовником, та зафіксовано факт невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації. Однак, надалі орган оскарження спростував своє твердження, посилаючись на те, що інформація, яка вимагалась Замовником міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Таким чином Колегія АМКУ приходить до висновку, що Переможець все ж таки не порушив умови тендерної документації.

Таке рішення органу оскарження, дозволяє учасникам не надавати підтвердження у вигляді довідок в довільній формі щодо інформації, яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, що підтверджує відповідність учасників частині першій та другій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» та робить вимоги тендерної документації Замовника не обов’язковими для виконання.

Аналогічний підхід застосований Колегією АМКУ під час розгляду скарг, які стосуються надання даних, що є у відкритих реєстрах, не тільки на підтвердження вимог статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». У наступному кейсі (UA-2019-08-28-001101-a) Скаржник оскаржував відхилення своєї тендерної пропозиції. Замовник у протоколі відхилення Скаржника зазначив, що учасник надав відомості з єдиного Державного реєстру підприємств та організацій від 31.07.2019, що є датою раніше дати оголошення торгів – 28.08.2019. Це Замовник назвав невідповідністю умовам тендерної документації в частині оформлення документів.

У свою чергу Колегія АМКУ, в ході розгляду скарги, встановила, що Замовник не довів та документально не підтвердив, що ним не перевірено інформацію, яка міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним, тому тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена.

Рекомендовані публікації

Додати коментар