“Новинки” торт “Празький з вишнею” та тістечка “Картошка” вводили споживачів в оману

“Новинки” торт “Празький з вишнею” та тістечка “Картошка” вводили споживачів в оману

Київське тервідділення АМКУ оштрафувало ТОВ «Белларія» на 10 000 грн за використання оформлення упаковок та дизайну товарів без дозволу (згоди) ПАТ «Київхліб» при виробництві та реалізації кондитерських виробів.

Так, ПАТ «Київхліб» звернулось із заявою до антимонопольного відомства Києва щодо реалізації ТОВ «Белларія» кондитерських виробів торгівельної марки «Таrtа», а саме: торту «Празький з вишнею» і тістечок «Картошка».

Товариство вказало, що торт «Празький з вишнею» та тістечка «Картошка», виробництва ТОВ «Белларія», були придбані представниками ПАТ «Київхліб» в одному з супермаркетів міста Києва, і що оформлення упаковок та дизайн цих товарів є схожим з упаковками торту «Празький з вишнею» та тістечок «Бісквітно-кремові», які у своїй господарській діяльності реалізує ПАТ «Київхліб».

Антимонопольщики у свою чергу проаналізувавши зовнішнє оформлення упаковок та дизайну тортів «Празький з вишнею», а також тістечок «Бісквітно-кремові» і «Картошка» виробництва обох суб’єктів господарювання, засвідчили їх схожість у зв’язку з використанням домінуючих зображень та стилістики оформлення:

  • упаковок тортів – пейзажу міста, стрічки з написом, виконаним подібним шрифтом, і розсипу вишень;
  • тістечок – кольорова тема, розміщення елементів на упаковці, а також елементів дизайну самих виробів.

Визначальним також був той фактор, що обидва товари виробництва ТОВ «Белларія» мали позначку «Новинка!» і були розташовані поряд з вказаними товарами виробництва ПАТ «Київхліб» в торговельних мережах.

Як вказують антимонопольщики, це може призвести до того, що пересічний покупець серед інших товарів через схожість зовнішнього оформлення упаковок та дизайну тортів «Празький з вишнею», а також тістечок «Бісквітно-кремові» і «Картошка», може легко сплутати їх та замість продукції ПАТ «Київхліб» помилково придбати товар іншого виробника, а саме ТОВ «Белларія».

Для того, щоб підтвердити, що цей факт дійсно може ввести в оману споживачів, тервідділення АМКУ провело опитування з метою аналізу сприйняття потенційними споживачами (покупцями) кондитерських виробів «торт «Празький з вишнею» і «тістечка «Бісквітно-кремові», виробником яких є ПАТ «Київхліб», та кондитерських виробів «торт «Празький з вишнею» і «тістечка «Картошка», виробництва ТОВ «Белларія», на предмет схожості зовнішнього вигляду упаковок та дизайну виробів.

Відповідно до результатів опитування переважна кількість споживачів – 81,90% вважають, що оформлення упаковок тортів «Празький з вишнею» виробництва ПАТ «Київхліб» і ТОВ «Белларія», в загальному сприйнятті є візуально схожим. Аналогічної думки дотримуються і 87,62% потенційних споживачів щодо схожості оформлення упаковок і дизайну тістечок «Бісквітно-кремові» та «Картошка».

Крім того, 68,57% покупців зазначили, що у разі купівлі протягом певного періоду торту «Празький з вишнею» виробництва ПАТ «Київхліб», за умови появи торту з аналогічною назвою, який позиціонується як «Новинка!», вони б придбали останній як такий, що є удосконаленим/оновленим відносно першого. Схожу упаковку тістечок з написом «Новинка!» вважали поліпшеною версією попередніх та виявили би бажання придбати 76,19% споживачів.

Тобто, значна кількість споживачів вважає продукцію обох суб’єктів господарювання не просто схожою, вони асоціюють її з одним виробником, що, в свою чергу, безпосередньо впливає на їх вибір під час придбання кондитерських виробів в торговельній мережі.

Оскільки ж ПАТ «Київхліб» почало раніше використовувати оформлення упаковок та/або дизайну вказаних виробів і не надавало дозволу на використання будь-яких позначень іншим суб’єктам господарювання, то Київське тервідділення АМКУ кваліфікувало вказані дії з боку ТОВ «Белларія» як такі, що містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого статтею 4 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» у вигляді неправомірного використання оформлення упаковок та дизайну товарів без дозволу (згоди) ПАТ «Київхліб», яке раніше почало використовувати їх у господарській діяльності, що може призвести до змішування з діяльністю цього суб’єкта господарювання.

І хоч орган Комітету при винесені рішення врахував, що ТОВ «Белларія» припинило вказане порушення, співпрацювало з тервідділенням АМКУ та досягло певних домовленостей з ПАТ «Київхліб», все одно оштрафував товариство-порушника відповідно до норм чинного законодавства на вказану суму.

 

Рекомендовані публікації

Додати коментар