ВИВІСКА З ІНФОРМАЦІЄЮ «БЕЗ НАЦІНОК». ЧИ ВВОДИТИМЕ В ОМАНУ СПОЖИВАЧІВ ТАКА ІНФОРМАЦІЯ?

На виконання доручення Антимонопольного комітету України Київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України розглянуло заяву гр. Павловича М.П. щодо наявності в діях ТОВ “Таблетка А” ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Згідно з матеріалами pаяви, 12.08.2016 на фасаді аптеки, яка знаходиться за адресою: м. Київ, Харківське шосе, 160, була розміщена інформація “БЕЗ НАЦІНОК*” та нижче примітка: “Соціальний проект АС «Будемо здорові разом”. Деталі на сайті http://www.bzv.com.ua”.

87779996

Разом з тим, за вказаним посиланням у відповідний період також було розміщено наступну інформацію: “Социальный проект АС «Будем здоровы вместе» “Аптека без наценок” пока действует только в аптеке по адресу г. Одесса, ул. Говорова 10б».

Крім того, також зазначалось: “Более 1000 наименований продукции реализуется без наценки*, которые являются самыми продаваемыми на территории Украины”, що свідчить про те, що не всі лікарські засоби можна придбати “БЕЗ НАЦІНОК*”.

Київське тервідділення АМКУ встановило, що поширена товариством інформація “БЕЗ НАЦІНОК*”, “*Соціальний проект АС «Будемо здорові разом». Деталі на сайті http://www.bzv.com.ua” не відповідала інформації на сайті товариства, крім того була відсутня інформація про період та перелік конкретних лікарських засобів, на які поширюється акція.

Так, не кожний споживач, звернувши увагу на напис на фасаді аптечного закладу “БЕЗ НАЦІНОК*” та бажаючи придбати певний лікарський засіб за меншою ціною, має можливість та час зайти на сайт ТОВ “Таблетка А”, посилання на який міститься нижче рекламної інформації, оскільки для цього необхідно мати певний мобільний пристрій із доступом до мережі Інтернет.

Таким чином, інформація “БЕЗ НАЦІНОК*”, розміщена на фасаді аптечних закладів ТОВ “Таблетка А”  без зазначення періоду, місця проведення акції і переліку конкретних лікарських засобів, на які вона поширюється, може створювати у споживачів хибне уявлення про те, що всі товари реалізуються ТОВ “Таблетка А” за зниженою/мінімальною ціною, в той час, як умови акції стосуються лише 1022-ти лікарських засобів.

Разом з тим, інформація “БЕЗ НАЦІНОК*”, розміщена на фасадах аптечних закладів без зазначення суттєвих умов акції, може стимулювати зацікавленість споживача, та ставити ТОВ “Таблетка А” у більш вигідне становище, порівняно з іншими суб’єктами, які діють на тому ж самому ринку, оскільки наявність зазначеної інформації збільшує відвідуваність аптечного закладу, внаслідок чого потенційні споживачі можуть зробити вибір на користь товариства щодо придбання лікарських засобів, прагнучи придбати товар за нижчою (більш вигідною, мінімальною) ціною.

В умовах високої конкуренції на ринку роздрібної реалізації лікарських засобів поширення ТОВ “Таблетка А” інформації “БЕЗ НАЦІНОК*” внаслідок обраного способу її викладення, може привертати увагу потенційних споживачів та стимулювати їх до придбання продукції саме в аптеках, що може призвести до отримання неправомірних переваг у конкуренції.

Такі дії ТОВ “Таблетка А” були кваліфіковані тервідділенням АМКУ як такі, що мають ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.

У зв’язку з цим, 01.12.2016 товариству було рекомендовано зазначати у зовнішньому оформленні аптечних закладів правдиву та повну інформацію про всі суттєві умови спеціальних пропозицій, акцій тощо, які проводяться ТОВ “Таблетка А”.  Для розгляду рекомендацій надали 10 днів.

Вказуючи на фасадах своїх закладів інформацію, зверніть увагу на її повноту, точність та правдивість, а також чи зазначили період проведення акції, місця проведення акції і перелік конкретних товарів, на які ваша акція буде поширюватись.

Пам’ятайте! що дії у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, є недобросовісної конкуренцією та тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі до п’яти відсотків доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) суб’єкта господарювання за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

Рекомендовані публікації

Додати коментар