ВСТАНОВЛЕНО НЕДОБРОСОВІСНУ КОНКУРЕНЦІЮ НА РИНКУ СОКІВ. TRADICIA VS GALICIA.

Волинське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України 22.12.2016 оштрафувало товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Володимирські сади» за недобросовісну конкуренцію у вигляді неправомірного використання в оформленні етикеток соків власного виробництва сукупності позначень, що використовуються в оформленні етикеток продукції товариства з обмеженою відповідальністю «Яблуневий Дар».

Під час розслідування, проведеного на виконання доручення Антимонопольного комітету України, Волинське тервідділення АМКУ встановило, що ТОВ «Яблуневий Дар» виготовляє та реалізовує фруктові та овочеві соки під торговою маркою «Galicia». Соки через тривалий час їх виробництва і реалізації (з 2011 року) користуються попитом серед населення усієї України. Єдиним офіційним дистриб’ютором продукції ТМ «Galicia» є ТОВ «Галіція-Трейд».галиція

Жодним іншим суб’єктам господарювання ТОВ «Яблуневий Дар» не надавало дозволів на використання зовнішнього оформлення упаковки та промислових зразків (етикеток) соків ТМ «Galicia».

Однак, ТОВ «Яблуневий Дар» в червні 2016 року виявило, що ТОВ «Агрофірма «Володимирські сади» при здійсненні виробництва та реалізації соковмісної продукції (сік яблучний та сік яблучно-грушевий) під торговою маркою «Tradicia» незаконно використовувало оформлення упаковки його соків.
Аналіз тервідділенням АМКУ зовнішнього оформлення засвідчив, що за сукупністю домінуючих позначень оформлення упаковок (етикеток) є схожими:

  • основні елементи позначень є назви «Galicia» і «Tradicia», які розміщені на етикетках літерами однакового виду шрифту, розміру, насиченістю та місцю розміщування, позначаються англійськими літерами (в обох – перша буква велика), співзвучні та закінчуються на «icia»;
  • схожі титульні зображення фруктів, місце їх розташування, кольорова гамма;
  • схожі логотипи пресу прямого віджиму, оформлення словосполучення «ПРЯМИЙ ВІДЖИМ»;
  • оформлення словосполучення «без додавання цукру, води та консервантів»;
  • схожі дизайни;
  • однаково взяті за основу бежеві кольори в оформленні загального фону етикеток (з невеликими відмінностями в тоні).

Волинське тервідділення визнало, що використання ТОВ «Агрофірма «Володимирські сади» сукупності словесних та зображувальних позначень на споживчій упаковці соків ТМ «Tradicia» у господарському обігу спрямоване на використання здобутків ТОВ «Яблуневий Дар» через створення асоціації, що може завдати шкоди тим, що знижує ефективність його витрат на забезпечення індивідуалізації товару (послуг), експлуатує створений конкурентом імідж товару (послуг), що доцільно розглядати як певний маркетинговий прийом.
Мотивацією ТОВ «Агрофірма «Володимирські сади» була можливість передбачити поведінку середньостатистичного покупця, коли тотожність назви соків та їх упаковок створює умови для їх сплутування в його уяві як про товари одного товаровиробника.
У ході розгляду справи ТОВ «Агрофірма «Володимирські сади» визнало висновки тервідділення АМКУ та зобов’язалось в подальшому дотримуватись приписів законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Законодавство про захист від недобросовісної конкуренції передбачає, що неправомірне використання позначень без дозволу (згоди) суб’єкта господарювання, який раніше почав використовувати їх або схожі на них позначення у господарській діяльності, що призвело чи може призвести до змішування з діяльністю цього суб’єкта господарювання, є недобросовісною конкуренцією.

Адміністративна колегія Волинського тервідділення АМКУ визнала дії ТОВ «Агрофірма «Володимирські сади» порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Вчинення суб’єктами господарювання дій, визначених як недобросовісна конкуренція, тягне за собою накладення штрафу у розмірі до п’яти відсотків доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) суб’єкта господарювання за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.

При прийнятті тервідділенням рішення було враховано визнання відповідачем порушення та припинення випуску продукції під ТМ «Tradicia». Штрафні санкції на недобросовісну конкуренцію склали 10 000 грн.

Рекомендовані публікації

Додати коментар